به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ «محمدرضا احمدی» امروز(پنج‌شنبه،۱۹ تیر) نماینده مجلس شهرستان رشت در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های مجازی و نوشتاری در سالن اجتماعت دیوان محاسباتدر رشت خدمت به مردم را هدف  و وظیفه همه نمایندگان خواند و گفت: نگاه معیشتی و رفع مشکلات اقتصادی از اهدافی است که توسط […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ «محمدرضا احمدی» امروز(پنج‌شنبه،۱۹ تیر) نماینده مجلس شهرستان رشت در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های مجازی و نوشتاری در سالن اجتماعت دیوان محاسباتدر رشت خدمت به مردم را هدف  و وظیفه همه نمایندگان خواند و گفت: نگاه معیشتی و رفع مشکلات اقتصادی از اهدافی است که توسط مجلس  و نمایندگان دنبال می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: توجه به ‌سیاست‌های داخلی، مبارزه با فساد و جلوگیری از رانت‌بازی‌ها از دیگر اهدافی است که همه نمایندگان مجلس بایستی بدان عمل کنند.

وی به سیاست‌های خارجی اشاره و تصریح کرد: حفظ استقلال کشور و تعامل با همه کشورها توام با حفظ اقتدار ایران اسلامی از جمله سیاست‌های خارجی مجلس است که بدان توجه ویژه می‌شود‌ زیرا برای ساختن ده باید با کدخدا ساخت.

احمدی با تاکید براینکه ایران امروز دارای قدرت بین‌المللی و تاثیر‌گذار در منطقه است گفت: کشور با مشکلات زیرساختی مواجه است که باید شناسایی و تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه بابت حقوق و سایر هزینه های نمایندگان مجلس همانند دفتر، ایاب ذهاب، راننده و … در این دوره فقط ۱۰ میلیون تومان از سوی مجلس پرداخت می شود، اعلام کرد: بابت ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومان به نمایندگان مجلس به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود که تا این لحظه حتی در دورترین نقطه تهران مثل امامزاده حسن هم نتوانستم با این ودیعه خانه اجاره کنم و فعلا در هتل طرف قرارداد مجلس زندگی می کنم.

احمدی تصریح کرد؛نماینده در حد یک وزیر است ولی نه امکانات و نه حقوقش در حد وزیر نیست و هرگز نمایندگان حقوق ۲۳۰ میلیونی دریافت نداشتند.

وی در ادامه به مطالبه مردم در خصوص تصفیه‌خانه و مشکلات انباشت زباله در سراوان اشاره کرد گفت:برای حل مشکل سراوان نباید در فکر ترمیم باشیم بایستی به فکر درمان اساسی باشیم تصریح کرد: میلیاردها تومان هزینه در سراوان رشت انجام شده اما خروجی‌اش مشخص نیست.‌

وی با تاکید براینکه برای شکل‌گیری و تداوم انقلاب هزینه های بسیار داده‌ایم اذعان کرد: حفظ آرمان‌های شهدا و حفاظت و حراست از انقلاب از اهدافی است که همگان بایستی بدان توجه کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس باید الگو باشد افزود: رعایت موازین اسلامی و معنوی، جلوگیری از ریخت و پاش‌ها و اسراف در مجلس باید مورد توجه قرار گیرد.

احمدی  با بیان اینکه مجلس انقلابی یازدهم در تمام امور بر شفافیت تاکید دارد و شفاف سازی را در تمام امور سرلوحه کار خود قرار خواهد داد،گفت: مجلس یازدهم خانه تکانی را از خود شروع کرد و بنده علاوه بر شفافیت آراء پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست اموال و داراییهای خود را اعلام کردم و در پایان مجلس یازدهم نیز، صورت اموال خود را اعلام خواهم کرد.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به اینکه در بعد سیاست داخلی مبارزه با فساد و جلوگیری از بروز آن در دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار قرار داده اند، گفت: در بعد سیاست خارجی نیز به دنبال تعامل، حفظ استقلال، تمامیت ارضی کشور است در این میان باید تأکید شود که با اسرائیل هرگز ارتباط نخواهیم با آمریکا با توجه به سیاست مقام‌های آنها هرگز ارتباط برقرار نخواهیم کرد.

وی  با اشاره به اینکه  بازار عملا رها شده و نظارتی وجود ندارد گفت:بحث معیشت مردم با شعار حل نمی‌شود بخشی از گرانی‌ها حاصل بی‌تدبیری و سوء مدیریت دولتمردان است البته نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال طرحی فوری برای توقف گرانیها و معیشت مردم همانند کالابرگ  هستند که در حال بررسی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص استراتژی خود در خصوص لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی، تاکید کرد: اگر بخواهیم استان گیلان رشد کند باید همه باید برای توسعه منطقه آزاد انزلی کمک کنیم زیرا آینده کشور و استان گیلان به این لایحه وابسته است و البته بزودی در این خصوص به نتیجه می رسیم.

نماینده مردم رشت مجلس یازدهم را مجلس انقلابی خواند و گفت: بنده برای انتخابات نه رای خریدم و نه غذا و پول دادم بلکه با توکل به خدا و شهدا بر این مسند نشستم و وظیفه ام نسبت به مردم چند برابر بیشتر از افراد عادی است.