به گزارش صفیر گیلان از خانه ملت ؛ محمد مهدی افتخاری ، با بیان اینکه موضوع حمل و نقل از مسائل اصلی کمیسیون عمران است، اظهار داشت: به همین جهت نشستی با وزیر راه و شهرسازی و معاونین آن خواهیم داشت تا نحوه اجرای احکام برنامه ششم توسعه در حوزه حمل و نقل مورد بررسی […]

 

به گزارش صفیر گیلان از خانه ملت ؛ محمد مهدی افتخاری ، با بیان اینکه موضوع حمل و نقل از مسائل اصلی کمیسیون عمران است، اظهار داشت: به همین جهت نشستی با وزیر راه و شهرسازی و معاونین آن خواهیم داشت تا نحوه اجرای احکام برنامه ششم توسعه در حوزه حمل و نقل مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر پروازهای نجف- تهران عنوان کرد: از آنجایی که در ایام محرم متقاضی برای سفر به نجف بسیار زیاد است متاسفانه شاهد تاخیر در پروازها هستیم و کار زائرین به کندی پیش می رود، این دغدغه برای زمان اربعین حسینی نیز وجود دارد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه باید تدابیری برای سهولت حمل و نقل هوایی کشور اندیشیده شود، گفت: یکی از راه های حل تاخیر در پروازها نوسازی ناوگان هوایی است که مستلزم اعتبار و تخصیص به موقع آن است علاوه بر اعتبار باید زیرساخت های حمل و نقل هوایی برای پذیرش ناوگان نو آماده شود.

وی ادامه داد:دولت همت لازم را برای ایجاد زیرساخت لازم جهت خرید ناوگان هوایی نو را دارد اما تامین منابع و تخصیص آن با مشکلاتی رو به رو است که باعث ایجاد وقفه دراین مسیر می شود از سوی دیگر انتظار داریم توسعه حمل و نقل ریلی با همکاری همه سازمان ها و ارگان ها انجام گیرد.

افتخاری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به خرید هواپیما در پسا برجام، اظهار داشت: براساس گزارش هایی که به کمیسیون عمران ارائه شده است تا کنون چهار هواپیما خریداری شده است که به خطوط پرواز خارجی افزوده شده و شاهد اثرات مثبت آن هستیم.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در این باره که به چه میزان باید ناوگان هوایی کشور نوسازی شود، بیان داشت: باید بخش اعظمی از ناوگان هوایی کشور نوسازی شود و در این شرایط باید گفت که خلبانان و دست اندکاران فروردگاه های کشور با ایثار و فداکاری از آنچه در کشور داریم محافظت و نگهداری می کنند تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود.