رئیس اداره گاز شهرستان فومن با بیان اینکه مشترکین گاز استان در حال حاضر میلیار دها ریال به این شرکت بدهکارند، گفت: امکان تقسیط و بدهی مشترکان بدهکار برای پرداخت وجود دارد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛در ابتدا این که تجارب و شواهد سال های گذشته نشان داده شبکه گاز یکی از پایدارترین شبکه های خدمات رسان در مقطع بحرانی در سطح شهرستانها و استان گیلان می باشد .

بابت این موفقیت به مجموعه شرکت گاز شهرستان و استان تبریک  و از خداوند متعال توفیق خدمت رسانی به مردم را از طرف ادارات و نهادها خواستاریم  و امیدواریم که مجموع ادارات شهرستان  همواره در راستای ارائه خدمات مستمر به همشهریان خود موفق و سربلند باشند.

رضا مدبری رئیس اداره گاز شهرستان فومن در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان در فومن با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۳۰۰۰ مشترک خانگی  است گفت: از این تعداد، ۱۵۳۰۰ مشترک شهری و ۲۷۷۰۰ مشترک روستایی می باشند.

وی اظهار کرد؛به جهت ارائه خدمات و امداد رسانی‌ به مشترکین شهری تعداد ۴ نفر امدادگر مجرب و آماده به کار به همراه یک دستگاه اتومبیل دو دیفرانسیل و سه نفر راننده به صورت شبانه روزی در مرکز شهر (اداره گاز) مستقر می باشند.

رئیس اداره گاز فومن با بیان اینکه تقریباً مشترکین روستایی ۷۰ درصد از کل مشترکین شهرستان را شامل می‌شوند گفت: با عنایت به گستردگی جغرافیایی و پراکندگی مشترکین روستایی در سطح شهرستان ۱۴ نقطه گازبانی در شهرستان مشخص گردیده است.

وی افزود؛در  هر یک از این نقاط( با مرکزیت یکی از روستاهای تحت پوشش به نام مرکز گازبانی) محل استقرار یک نفر به عنوان گازبان جهت خدمات رسانی و امداد به تعداد مشخصی از روستاهای همجوار می باشد.

وی وظیفه گازبانی را تا مواقع اضطراری ، بحران و کولاک احتمالی خدمات به این مناطق با سرعت بیشتری خواند و گفت: ضمناً تلفن ۱۹۴ به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی جهت هرگونه امداد و خدمات رسانی در شهرستان فومن می باشد.

 

” شهرستان فومن جزء شهرستان‌های سبز در شرکت گاز استان گیلان محسوب می‌شود”

مدبری تصریح کرد؛در حال حاضر کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان فومن( ۱۳۴ روستا) از نعمت گاز طبیعی بهره مند می باشند.

رئیس اداره گاز شهرستان فومن با بیان اینکه  فقط تعداد ۱۵ روستای کمتر از ۲۰ خانوار شهرستان فومن که اغلب در مناطق صعب العبور و خالی از سکنه دائمی هستند بدون گاز می باشند افزود؛ شایان ذکر است که  تعداد کل خانوار ۱۵ روستا مذکور ۴۶ خانوار بیش تر نمیباشد.

وی اظهار کرد؛ به جز شهرک تاریخی ماسوله که به جهت ملاحظات ویژه میراث فرهنگی و سازمان یونسکو ورود و گازرسانی به آن منطقه امکان پذیر نمی باشد ۱۰۰٪ مناطق شهری (شهر فومن و ماکلوان) و ۹۹.۸ درصد مناطق روستایی شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند می باشند .

 مدبری تاکید کرد؛شهرستان فومن جزء شهرستان‌های سبز در شرکت گاز استان گیلان محسوب می‌شود

رئیس اداره گاز فومن  از افزایش تعداد ۱۸۰۰ مشترک در سال گذشته به مشترکین شهرستان فومن خبر داد و گفت؛در حال حاضر تعداد کل مشترکین شهرستان  به ۴۳۰۰۰ هزار مشترک رسیده است.

وی تصریح کرد؛جهت تامین و ایجاد بستر عملیاتی برای این تعداد مشترکین جدید تعداد ۷۰۰ هزار متر شبکه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در سال جاری در سطح شهرستان اجرا گردیده است.

***بیشتر بخوانید

اداره گاز فومن رو سفید در بحران سفید+تصاویر

****
این مسئول میزان مصرف سالانه گاز طبیعی در شهرستان فومن را به مقدار تقریبی ۱۲۰ میلیون متر مکعب اعلام و اظهار کرد؛ بیش از۷۵ درصد این میزان  مربوط به مصارف خانگی و مابقی توسط جایگاه های cng و صنایع عمده مصرف می گردد.

رئیس اداره گاز شهرستان فومن گفت:در طول سال ۱۳۹۹ جهت رفاه حال مشترکین و سرعت در امر خدمات و بهینه‌سازی مصرف انرژی گاز طبیعی چندین طرح در سطح استان و به‌تبع آن شهرستان فومن اجرایی گردید.

خدمات شرکت گاز شهرستان فومن از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود

مدبری به برون سپاری کلیه خدمات مشترکین به دفاتر پیشخوان دولت جهت جلوگیری از تجمع مشترکین در اداره با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین در راستای رفاه حال مشترکین و تسریع در امر خدمات رسانی این اداره اشاره و افزود:هم اکنون تعداد ۵ دفتر پیشخوان در سطح شهرستان که فضای مناسب جهت ارائه خدمات به مشترکین را دارند با نظارت مستمر این اداره در حال خدمات رسانی در حوزه گاز می باشند که اسامی و آدرس دفاتر مذکور با نصب بنر در اداره و معرفی در شبکه های اجتماعی به اطلاع کلیه مشترکین رسانده شد.

مدبری از طرح ارسال صورتحساب مصارف گاز مشترکین به پیامک جهت رفاه حال مشترکین ، سرعت در امر خدمات ، بهینه‌سازی مصرف انرژی گاز، صرفه جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست (جلوگیری از قطع درختان ) و همچنین جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا توسط صورتحساب کاغذی، از اول سال ۱۳۹۹  خبر داد و گفت:شرکت گاز استان گیلان نسبت به جمع‌آوری و ثبت تلفن همراه کلیه مشترکان اقدام نموده و هم اکنون صورتحساب مصرف مشترکین در بازه های ۴۵ روزه به شماره تلفن های همراه مشترکین ارسال میشود.

رئیس اداره گاز شهرستان فومن  از طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری خبر داد و گفت:شرکت گاز گیلان وبه تبع آن اداره گاز شهرستان فومن جهت اصلاح و بهینه سازی مصرف مشترکین خانگی و تجاری اقدام به اجرای این طرح در سطح شهرستان نمود.

وی افزود: این طرح  را با انجام سه عامل مهم، در تنظیم مشعل موتورخانه ها، نصب رسوب گیری و عایق کاری موتورخانه ها به صورت رایگان توسط شرکت گاز استان گیلان عملیاتی می‌شود که انجام آن مستلزم ثبت نام اولیه مشترکین با مراجعه به وب سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir می باشد.

قابل ذکر است ثبت نام جهت اجرای این طرح با مراجعه برخی مشترکین در سطح شهرستان فومن آغاز شده است.

رئیس اداره گاز فومن  در خصوص درخواست نصب شبکه و علمک گفت:متقاضی یا متقاضیان با مراجعه به اداره گاز ناحیه  و شهرستان مراجعه و فرم درخواست انشعاب را تکمیل می نماید . واحد نصب انشعابات و تجهیزات براساس درخواست فوق به محل مراجعه و در صورت نیاز به شبکه مراتب را به متقاضی ، متقاضیان اعلام تا نسبت به تهیه نقشه محل مورد نظر از شهرداری ها و بخشداری و دهیاریها  اقدام نمایند . واحد نصب انشعابات و تجهیزات پس از دریافت نقشه طراحی نسبت به اخذ استعلام از سازمانهای آب ، برق ، مخابرات ،منابع طبیعی و ……و مجوز حفاری اقدام نموده و پس از دریافت پاسخ استعلامات و مجوز حفاری نسبت به اخذ پیمانکار و اجرای شبکه اقدام خواهد نمود .

ساخت ساختمان زیبا و مدرن ۸۰۰ متری شرکت گاز در فومن 

رئیس اداره گاز شهرستان فومن از ساخت ساختمان جدید اداره گاز برای شهرستان فومن خبر داد و گفت:ساختمان موجود اداره گاز فومن که سابقاً در ابتدای گازرسانی به شهرستان خریداری شده بود یک واحد مسکونی بوده که با توجه به قدمت تقریبی ۴۰ سال از عمر آن علاوه بر فرسودگی، دارای فضای مناسب اداری جهت ارائه خدمات به شهروندان نمی باشد.

وی افزود:لذا ساخت یک ساختمان جدید اداری یکی از مهمترین دغدغه‌های بنده از زمان حضور در شهرستان فومن بوده است که با پیگیری های مکرر، مجوزها و اعتبارات مربوط به آن در شرکت ملی گاز ایران اخذ شده و هم اکنون در مرحلهنهایی صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری فومن می باشد .

مدبری تصریح کرد؛ با حول قوه الهی با اخذ پروانه ساختمانی و مشخص شدن پیمانکار در اسفندماه امسال حداکثر تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ این پروژه به مرحله آغاز عملیات اجرایی در خواهد آمد .

وی افزود:این ساختمان در سه طبقه و با مساحت تقریبی ۸۰۰ متر با یک محوطه ۳۰۰ متری در خیابان شهید چمران روبروی پارک شهر فومن ساخته خواهد شد که با توجه به نقشه های اجرایی تهیه شده این ساختمان یکی از زیباترین و مدرن ترین ساختمان های اداری شهرستان و در شأن نام بزرگ شهرستان تاریخی و توریستی فومن خواهد بود.

“انتظار اداره گاز فومن از مشترکین محترم؛

مدبری خواستار شد،ابتدا از کلیه مشترکین شهرستان فومن تقاضا می‌کنم در راستای حفظ و پایداری جریان گاز در سطح کشور، استان و به تبع آن شهرستان فومن و با رعایت دمای آسایش ۱۸ تا ۲۱ درجه حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف گاز طبیعی داشته باشند.

و درخواست دیگر از مشترکین محترم شهرستان در خصوص پرداخت بهای گاز مصرفی در مهلت مقرر میباشد زیرا همانطور که مستحضرید شیوع ویروس کرونا از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ و چالش‌های ناشی از آن (منجمله محدودیت‌های ماموران کنتورخوان جهت قرائت کنتور مشترکین به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامتی مشترکین) سبب انباشت مقادیر مصرف خوانده نشده در کنتورهای گاز مشترکین گردید.

وی افزود: انباشت بدهکاری قبلی برخی از مشترکین ، باعث افزایش قابل ملاحظه بدهکاری مشترکین و مطالبات اداره گاز شهرستان گردید که این اداره بلافاصله پس از افت نمودن شرایط شیوع ویروس کرونا با مراجعه به منزل مشترکین اقدام به صدور قبض و اطلاع رسانی به مشترکین از طریق سامانه پیامک نمود و به دنبال آن جهت همکاری و تعامل با مشترکین محترم، دریافت وصول مطالبات را به صورت تقسیط مبالغ گازبها انجام داد.

مدبری تصریح کرد؛ اما علیرغم تعامل حداکثری این اداره ، متاسفانه به جهت عدم همکاری برخی از مشترکین در خصوص پرداخت بدهی گاز، بنابر آخرین آمار ارسالی از شرکت گاز استان گیلان، این اداره با فاصله قابل‌ ملاحظه‌ای از دیگر ادارات بدهکارترین اداره و رتبه آخر رادر میان ادارات گاز در سطح استان گیلان دارد که *این خود نشانه تعامل حداکثری اداره گاز فومن با مشترکین در سطح این شهرستان می باشد* ؛لذا با توجه به اینکه اختصاص منابع و اعتبارات جهت تحقق توسعه گازرسانی و نگهداری و تعمیرات شبکه و انشعابات و تاسیسات هر شهرستان متناسب و مستلزم انجام وصول مطالبات آن شهرستان می باشد.

وی از کلیه مشترکین عزیز خواستارشد، جهت جلوگیری از قطع جریان گاز در فصل سرد سال و همچنین تحقق پروژه های توسعه وپایداری مستمر خدمات به شهروندان محترم ، نسبت به تسویه بدهی بهای گاز خود اقدام نمایند.