به گزارش صفیر گیلان،علیرضا حاجی پور در توضیح اجرای طرحی جدید که از ۱۵ اسفندماه امسال همزمان با روز درختکاری و هفته ی منابع طبیعی در لندفیل سراوان انجام شده؛گفت:مطالعه و اجرای این طرح به وسیله‌ی دکتر افشین پورعلی از همکاران این سازمان انجام گرفته است. وی ادامه داد:پس از تحقیق و بررسی روی بیست گونه […]

 

به گزارش صفیر گیلان،علیرضا حاجی پور در توضیح اجرای طرحی جدید که از ۱۵ اسفندماه امسال همزمان با روز درختکاری و هفته ی منابع طبیعی در لندفیل سراوان انجام شده؛گفت:مطالعه و اجرای این طرح به وسیله‌ی دکتر افشین پورعلی از همکاران این سازمان انجام گرفته است.

وی ادامه داد:پس از تحقیق و بررسی روی بیست گونه ی گیاهی دو گونه ی “وتیور” و “جونی پروس”برای کاشت روی پشته‌های خاکی در دفنگاه انتخاب شدند.

حاجی پور گفت:این گیاهان سبب تثبیت خاک لندفیل شده و با آبیاری و نگهداری در مدتی مشخص با رشد و نمو خود سبب سبز شدن محل دفنگاه زباله و خارج شدن این‌ مکان از وضعیت گذشته میشود.

وی ادامه داد:گونه ی گیاهی “وتیور” که نقش اساسی در پالایندگی دارد؛با ریشه های انبوه خود سبب استحکام خاک می شود و مقاومت بسیاری هم در برابر شیرابه ها و آلودگی دارد و همچنین فرصت و امکانی مناسب برای رشد و نمو “سرو رونده” که در کنار آنها کاشته شده اند،ایجاد می کند .

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت همچنین گفت:در مجموع این دو گونه‌ی گیاهی که به فاصله ی۲۰ متر “سرو رونده” و دو متر “وتیور” روی پشته‌های خاکی کاشته می‌شوند و رشد و نمو این گیاهان چندی نخواهد گذشت که محل دفنگاه سراوان کاملا” سرسبز میشود.

حاجی پور اظهار کرد:البته موضوع مهمتر از کاشت این گیاهان،نگهداری آنها است که برای تحقق این هدف با خرید یکدستگاه کمپرسی و تجهیز آن به تانکر آب تلاش می کنیم با آبیاری منظم از خشک شدن گونه های گیاهی کاشته شده جلوگیری شده و شرایط مطلوب نگهداری گیاهان به وجود آید.

وی در پایان با اشاره به اینکه اجرای این طرح تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۷ تکمیل می شود،خاطر نشان کرد:همراستا با اجرای این طرح با کنترل تکثیر حشرات موذی و کاهش آلایندگی زباله‌ها که با تثبیت خاک و استفاده از شیرابه های آنها به وسیله ی گونه ی گیاهی “وتیور”  انجام می شود،چندی نخواهد گذشت که دفنگاه زباله دیگر دغدغه یی برای اهالی منطقه ایجاد نخواهد کرد و تا زمان راه اندازی زباله سوز مشکلات و سخیتهای مردم کاهش یابد.

phoca_thumb_l_yb1 9 phoca_thumb_l_yb1 3 phoca_thumb_l_yb1 8 phoca_thumb_l_yb1 16 yb1 (12) phoca_thumb_l_yb1 6