صفیر گیلان، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی زاده در آئین  عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به تقارن شهادت امام هادی (ع) با آغاز سال نو بیان کرد: قطعاً مردم مؤمن و مسئولین ما به این موضوع توجه کرده و موجب بی‌حرمتی به ساحت مقدس معصومین نخواهند شد. شفیعی زاده با بیان اینکه در […]

صفیر گیلان، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی زاده در آئین  عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به تقارن شهادت امام هادی (ع) با آغاز سال نو بیان کرد: قطعاً مردم مؤمن و مسئولین ما به این موضوع توجه کرده و موجب بی‌حرمتی به ساحت مقدس معصومین نخواهند شد.

شفیعی زاده با بیان اینکه در سال ۹۶ شاهد اتفاقات تلخ و شیرینی بودیم که  سال پر نوسانی را رقم‌زده است  خاطرنشان کرد: از بین رفتن داعش، حمله موشکی سپاه به مقر داعش برای ما حوادث شیرینی تلقی می‌شود  که در تاریخ انقلاب ثبت‌شده است.

امام‌جمعه موقت رشت بیان کرد: در راستای حوادث تلخ  از سمت دشمنان حرف‌های بی‌ربطی می‌شنیدیم که باید گفت، حرف زدن تنها که هزینه‌ای ندارد اصل عمل است.

وی با اشاره به سران آل سعود مبنی بر اینکه اگر ایران هسته‌ای داشته باشد ماهم باید داشته باشیم افزود: ما اگر داشته‌هایی داریم کاملاً بومی و حاصل تلاش جوانان و متخصصان ایرانی بوده پس کنترل داشته‌هایمان دست خودمان است.

شفیعی زاده گفت: باید از تاریخ درس گرفت و اگر قرار به واردکردن هسته‌ای از بیرون به عربستان باشد آناها بدانند آنکه می‌دهد هر وقت بخواهد آن را می‌ستاند و در هنگام  دادن کاملاً  او را می‌دوشد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه انتظار می‌رفت در سال ۹۶ وضعیت معیشت و اشتغال مردم ارتقاء پیدا کند  تصریح کرد:  قرار بود که برجام هم  چرخ سانتریفیوژها و هم چرخ اقتصاد مملکت را بچرخاند که متأسفانه بی‌نتیجه ماند.

شفیعی زاده با اذعان به اینکه حتی  برجام نتوانست چرخ هواپیمای آقای ظریف را بچرخاند گفت: چگونه است که برجام چرخ هواپیمای  قهرمان  برجام  را نتوانست بچرخاند؟

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه  مشکل زباله‌های سراوان همچنان باقی است گفت: بوی تعفن و مگس‌ها شرایط  زندگی سالم  را از مردم سراوان گرفته و سلامت آن‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

وی با اشاره به جریان شرکت الکتریک رشت  که هزاران کارگر آن به نفع چهار خانمی که از تهران آمدند بیکار شدن افزود: مسئولان رسیدگی کنند و  مجدانه در احقاق این حق پویا باشند.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به گلایه  بازاریان نسبت به  دست‌فروشان گفت: بازاریان با  دادن پول آب، برق و مالیات  کسب درآمد می‌کنند که دست‌فروشان مانع کسب‌وکار آن‌ها شده‌اند لذا سخن به حقی می‌گویند.

شفیعی زاده با اذعان به اینکه مردم بیکار و تحصیل‌کرده چاره‌ای جز دست‌فروشی برای امرارمعاش ندارند بیان کرد: آن‌ها هم حق‌دارند لذا  مسئولین استانی و کشوری باید در آستانه سال جدید توجه کرده و مشکلات آنان را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه شایسته است خانواده‌ها در پایان سال به حسابرسی معنوی خود  نیز بپردازند گفت: در آخرت از معنویات پرسش می‌شود و ازآنجاکه عمر انسان در دست خودش نیست بهتر است بررسی اعمال معنوی از اولویت‌های فردی انسان باشد.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به روایتی درباره  قبل از اینکه موردحسابرسی قرار بگیرید اعمال خود را بررسی کنید افزود: اگر در بررسی‌های معنوی خود  اعمال نیک دیدید خدا را شکر کنید و اگر مرتکب گناهی شدید استغفار کنید چراکه در آخرت باید پاسخگوی اعمال امروز خود باشد.

خطیب جمعه رشت با گرامیداشت فرارسیدن ماه رجب و بیان فضیلت این ماه ارزشمند  افزود: روزه در ماه رجب بسیار توصیه‌شده  و شایسته است  افراد تا آنجا که مقدور است برای آمادگی ورود به ماه رمضان به اعمال ماه رجب توجه کنند.

وی با گرامیداشت میلاد امام باقر (ع) گفت: ایشان تنها امامی است که از هر دو جهت منتسب به معصومین ، پایه گزار مکتب شیعه و اجتهاد بوده که شکافنده علم لقب گرفته‌اند.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه صبر و بردباری امام باقر (ع) منجر به مسلمان شدن افراد زیادی شد افزود: بزرگان و مسئولین به سخنان رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند چراکه ایشان فرمودند هیچ مشکلی حل نشدنی نیست.

/منبع؛فارس