رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: برخی از دستگاه ها بر علیه مدیریت شهری رشت سنگ اندازی می کنند و با بزرگ نمایی اشکالات، قصد تنگ کردن عرصه را دارند.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار عیدانه با دادستان مرکز استان با تبریک فرا رسیدن عید نوروز و تقارن آن با بهار قرآن اظهار کرد: به نوبه خودم از تمام مساعدت های دستگاه قضا بالاخص دادستان محترم و معاونین ایشان که در سال گذشته با مجموعه مدیریت شهری رشت داشتند کمال تشکر را دارم و امیدواریم که این حمایت ها در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از دستگاه هایی که باید از مجموعه مدیریت شهری حمایت کنند ، با اقدامات خود بر علیه مدیریت شهری سنگ اندازی می کنند افزود: حتی در برخی از مواقع تعدادی از این دستگاه ها به دنبال آن هستند که با پیدا کردن اشکالات و بزرگ نمایی آن ، عرصه را برای مجموعه مدیریت شهری تنگ کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به تحرکاتی با هدف کاهش اختیارات شوراها اشاره کرد و‌گفت: دائما شاهد هستیم که با مصوبات و دستورالعملها و بخشنامه هایی به دنبال محدود کردن و کاهش اختیارت شوراها هستند و با ایجاد موانع در مسیر فعالیت شوراها و ایجاد حاکمیت برای خودشان می باشند و این اقدامات برخلاف اصل هفتم قانون اساسی که صراحت دارد شوراهای اسلامی کشور یکی از ارگانهای تصمیم گیری و اداره امور کشورهستند ، است.
کارگرنیا با تاکید به اینکه برابر قانون اساسی مردم با انتخاب نمایندگان در شوراها و مجلس ، در تعیین سرنوشت خود نقش دارند تصریح کرد: متاسفانه عملا شوراها در بعضی از موارد به مجموعه ای برای اجرای دستورات تبدیل شده و برخی با محدود کردن شوراها به دنبال کمرنگج کردن عملکرد شوراها هستند.

کارگرنیا در بخش دیگری از صحبت ها با اشاره به اینکه یکی از دلایل بروز تخلفات ساختمانی خلا قانونی است بیان کرد: متاسفانه به دلیل خلأهای قانونی که در صدور پروانه برای زمین های فاقد سند در حوزه ساخت و ساز وجود دارد ، شاهد افزایش تخلفات در این حوزه هستیم و انتظار داریم با عنایت ویژه دستگاه قضا و تاکید به دستگاه های ذیربط در خصوص رفع موانع صدور سند برای زمین های نسقی که سالهاست بلاتکلیف مانده و موجب گلایه شهروندان شده است، تصمیمات موثری اتخاذ و از هدر رفت بیت المال جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در پروژه های عمرانی رشت بالاخص پروژه های طرح میثاق تقاضای همراهی دستگاه قضا را داریم گفت: ان شاالله با قدرت حاکمیتی دستگاه قضا موانع پیش روی اجرای این پروژه ها برداشته شود و بتوانیم حتی زودتر از برنامه زمانی تعیین شده ،پروژه ها را به اتمام برسانیم و اعتماد بیشتر مردم را نسبت به مجموعه مدیریت شهری رشت جلب کنیم.