اختصاصی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/هوشنگ پور قاسم مدیر شرکت  آب و فاضلاب شهری فومن با اشاره به اینکه دادن خدمات به زیر مجموعه آب و فاضلاب مستلزم بهره گیری شهروندان از اب و فاضلاب شهری است گفت:بسیاری از شهروندان و مراکز خدمات رسانی امروز به علت ندادن هزینه آب به این اداره وهزینه توسعه شبکه […]

 
اختصاصی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/هوشنگ پور قاسم مدیر شرکت  آب و فاضلاب شهری فومن با اشاره به اینکه دادن خدمات به زیر مجموعه آب و فاضلاب مستلزم بهره گیری شهروندان از اب و فاضلاب شهری است گفت:بسیاری از شهروندان و مراکز خدمات رسانی امروز به علت ندادن هزینه آب به این اداره وهزینه توسعه شبکه از آب چاه استفاده می کنند.

photo_2017-10-14_04-32-44

پور قاسم تصریح کرد؛بسیاری از مرکز خدمات دهی شهر فومن فاضلابها را به رودخانه شهر وصل کرده و این خود الودگی را ایجاد می کند و رودخانه های شهر ما اسیب می بینند.

ایشان بزرگترین اقدام خود را در طول ۲ سال خدمت در شهر فومن وصل کردن فاضلاب ۵۰۰ واحد را به شبکه فاضلاب شهری خواند و گفت: از شهریور ۹۵ تا شهریور ۹۶ ما ۷۱۵ متر طرح فاضلاب را اجرایی داشته و ۱۵۰۰ متر اصلاح توسعه شبکه داشتیم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری فومن از لایروبی ۱۲۵۰ متر در سطح شهرستان خبر داد و گفت:از کارهای مهم دیگر این مرکز نشت یابی،بازسازی منبع آب و رنگ آمیزی آن ،اصلاح شبکه اب کوچه شهید کدیور و فاضلاب وکوچه شقایق و خدمتگذار و … است.

پور قاسم امیدوار شد تا با تامین اعتبار و تلاش نماینده شهرستان بتوانیم خط انتقال فاضلاب بهداشتی شهری را اجرایی کنیم زیرا این خط انتقال در توسعه شهر و بهداشت بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی همچنین از توسعه شبکه فاضلاب بهداشتی مجتمع بسیجیان شهرستان به طول ۱۵۲۰ متر خبر داد و گفت: ما در کوچه های این مجتمع بزرگ ۱۸۰۰ متر توسعه شبکه فاضلاب داشتیم.

photo_2017-10-14_04-40-27 photo_2017-10-14_04-40-22

وی اظهار کرد ؛مراکز و اماکن و موسساتی تجاری که فاقد آب شرب شهری هستند را بر بر اساس گزارشات پیگیری خواهیم کرد گفت: کنترل برخی از این مراکز با شبکه بهداشت شهرستان است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری فومن مهمترین عامل این تخلفات را گزارش ندادن بنگاهای معاملات ملکی و شهرداری خواند و گفت: شهرداری در زمان دادن پایان کار استعلاماتش باید با خدمات دهی باشد.

وی تصریح کرد ؛امروز شهرداریها اصول شهرسازی را رعایت نمی کنند و برخی مشکلات که در حوزه آب و فاضلاب ایجاد می شود بر اثر سطح ارتفاع اسفالت کوچه ها و خیابانهاست.

پور قاسم با اعلام این خبر که در هیچ نقطه ای از شهر فومن مشکل آب شرب نداریم افزودند؛مشکل افت فشار آب در کوچه شهید کدیور و جای خاص به زودی با ترمیم منبع هوایی و منبع ۱۰ هزار متر مکعبی خلیل سرا رفع خواهد شد.

photo_2017-10-14_04-40-31

این مسئول از اختصاص نیافتن اعتبارات به منبع ۱۰ هزار متر مکعبی در سال ۹۴ و ۹۵ خبر داد و گفت: این پروژه با ۸۰ درصد پیشرفت با تخصیص اعتبار و اتمام می تواند با ۶۰ متر اختلاف ارتفاعی که دارد تامین کننده ، ذخیره کننده اب و افزایش فشار آب در شهرستان شود.

وی این مکان را در غرب گیلان ویژه دانست و اظهار کرد؛با افتتاح منبع ۱۰ هزار متر مکعبی منبع هوایی شهرستان از مدار خارج می شود .