صفیر گیلان؛معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: صدور مجوز برداشت شن و ماسه در گیلان منوط به داشتن پیوست زیست محیطی، زمین شناسایی و عدم تنش های اجتماعی است

به گزارش  پایگاه خبری صفیر گیلان، احمد آقایی عصر یکشنبه در جلسه کمیته حفظ و صیانت از اراضی ملی و جنگلی گیلان با اشاره به ممنوعیت برداشت شن و ماسه در استان، اظهار کرد: دادستان‌های سراسر استان گیلان نگاه استصحابی به این موضوع دارند.

وی با تأکید بر این اینکه مجوزهای برداشت شن و ماسه باید پیوست زیست محیطی، زمین شناسی و عدم تنش‌های اجتماعی داشته باشند، افزود: در صورت داشتن این سه پیوست برداشت شن و ماسه بلا مانع است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه مجوزهای ظاهراً قانونی بدون داشتن این پیوست‌ها اعتبار و وجاهت قانونی ندارد، ادامه داد: دستگاه قضا بر اساس قانون و با توجه به رسالت واقعی خود با چنین مجوزهایی که با ظاهر و پوشش قانونی ولی در عمل مخرب و آسیب زننده برخورد می‌کند.

آقایی بر لزوم صیانت و حفظ اراضی ملی و جنگلی تأکید و اضافه کرد: دستگاه قضا توسعه استان گیلان را موازی با صیانت و حفاظت از محیط زیست و عدم تنش اجتماعی و حفظ حقوق شهروندی می‌داند.