به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛مهندس الماسی بابیان اینکه برداشت بادام‌زمینی از سطحی معادل ۳ هزار هکتار انجام شد اظهار کرد: بادام کاران گیلانی امسال  ۱۱هزار و ۵۰۰ تن محصول به ارزش اقتصادی بالغ‌بر ۲هزار میلیارد ریال برداشت  می‌نمایند. وی با اشاره به اینکه  گیلان ازلحاظ سطح  زیر کشت ، دومین استان تولیدکننده بادام‌زمینی و ازلحاظ تجارت و بازار […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛مهندس الماسی بابیان اینکه برداشت بادام‌زمینی از سطحی معادل ۳ هزار هکتار انجام شد اظهار کردبادام کاران گیلانی امسال  ۱۱هزار و ۵۰۰ تن محصول به ارزش اقتصادی بالغ‌بر ۲هزار میلیارد ریال برداشت  می‌نمایند.

وی با اشاره به اینکه  گیلان ازلحاظ سطح  زیر کشت ، دومین استان تولیدکننده بادام‌زمینی و ازلحاظ تجارت و بازار محصول، دارای جایگاه نخست در سطح کشور است افزودشهرستان آستانه‌اشرفیه قطب اصلی بادام کاری در گیلان بوده و علاوه بر آن، این محصول در شهرستان‌های رشت، تالش، رودبار و بندر انزلی نیز کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار خانوار درزمینهٔ تولید و بهره‌برداری این محصول فعالیت داشته و  ۸ کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی درزمینهٔ فرآوری این محصول در استان فعال می‌باشند اظهار داشت: محصول بادام‌زمینی  به دلیل داشتن چربی‌های غیراشباع و  پروتئین بالا ، کاهش‌دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر  بوده و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه  روغن بادام‌زمینی. کره بادام‌زمینی. علوفه  و مصارف صنعتی نیز دارای کاربرد است.