صفیر گیلان/کارگرنیا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تلاش بسیاری برای بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری رشت صورت گرفت، گفت: بودجه شهرداری به صورت موشکافانه و مورد به مورد بررسی شد و در برخی جلسات کمیسیون تلفیق ۵ یا ۶ ساعت زمان صرف شد

صفیر گیلان/محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت، در بیست و سومین جلسه کمیسیون تلفیق که صبح امروز  به منظور بررسی و جمع بندی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری رشت در ساختمان شورا برگزار شد ضمن گرامیداشت ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، تصریح کرد: جانبازان و ایثارگران، در طول این ۴۵ سال در میادین مختلف در دفاع از نظام، انقلاب و ارزش های اسلامی و منویات رهبر کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب، حضور داشته اند و بخشی از اعضای بدن خود را برای پاسداری از نظام تقدیم کرده اند.

رئیس شورا در ادامه با اشاره به مشکلات جانبازان و ایثارگران و خانواده های این عزیزان، افزود: در بازدیدها و دیدارهایی که داشته ایم مشکلات این عزیزان به مراتب بیشتر از خانواده شهدا بوده است و در شرایط بسیار سخت زندگی می کنند. با این حال معتقدند اگر فرصت دوباره ای باشد باز هم جانشان را فدای این ارزش ها خواهند کرد. امیدوارم درسی از زندگی شهدا و جانبازان و ایثارگران بگیریم و از فرصت ایجاد شده استفاده کنیم و خدمتگزاری صدیق برای مردم باشیم.
کارگرنیا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تلاش بسیاری برای بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری رشت صورت گرفت، گفت: بودجه شهرداری به صورت موشکافانه و مورد به مورد بررسی شد و در برخی جلسات کمیسیون تلفیق ۵ یا ۶ ساعت زمان صرف شد.
وی با اشاره به برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری رشت و آغاز اجرای این برنامه از سال ۱۴۰۳، خاطر نشان کرد: ضرورت داشت برنامه پنج ساله نخست چشم انداز ۲۰ ساله در بودجه سال آینده شهرداری رشت دیده شود و به همین علت با دقت ویژه ای لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفت تا شروع برنامه ۵ ساله به نحوی باشد که در سال های آینده دچار چالش نشویم.
محمدحسین واثق کارگرنیا با اعلام اینکه با در نظر گرفتن برنامه راهبردی، نظرات اعضای شورا در کمیسیون های تخصصی، خواسته های مردم،  بازدیدهای به عمل آمده و تجاربی که وجود داشت تغییراتی در لایحه بودجه به وجود آمد، تصریح کرد: امروز این لایحه بودجه اصلاح شده در کمیسیون تلفیق با حضور اعضای شورا و شهردار بار دیگر مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت نیاز تغییرات دیگری نیز در آن اعمال شود و به یک تصمیم نهایی دست یابیم و در صحن شورا به تصویب برسانیم.
رئیس شورا همچنین به شهردار رشت تذکر داد و عنوان کرد: بودجه شهرداری بر مبنای مطالعات مجموعه شهرداری و نظرات اعضای شورا بسته می شود و به عنوان برنامه در اختیار شهرداری قرار می گیرد و اینطور نیست که شهردار بیاید و به صورت گزینشی مواردی را انجام دهد و مواردی را کنار بگذارد. اگر برخی برنامه ها مغفول باقی بماند نه در شان شهردار است و نه در شان شورا. انتظار داریم در سال آتی تخصیص ها برای همه برنامه های دیده شده در نظر گرفته شود