مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از برفروبی ۳۵۳ کیلومتری راه های استان خبر داد و تصریح کرد: ۴۰۴ تن مخلوط شن و نمک برای یخ زدایی محورها به کار رفته است.

صفیر گیلان؛غلامعلی نیک فهم  با بیان اینکه در حال حاضر کلیه راه‌های مواصلاتی اصلی و شریانی استان گیلان باز است و تردد جریان دارد، اظهار کرد: محورهای فرعی و روستایی نیز باز هستند و اکیپ های راهداری همچنان مشغول برفروبی هستند.

وی با اشاره به انسداد محور پونل – خلخال به دلیل احتمال ریزش بهمن، افزود: به دنبال توقف بارش برف، عملیات راهداری طی ۷۲ ساعت گذشته در حال انجام بوده و ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از برفروبی ۳۵۳ کیلومتری راه های استان خبر داد و تصریح کرد: حجم برفروبی محورهای کوهستانی استان تاکنون به یک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۹۰۰ مترمکعب رسیده است.

نیک فهم همچنین از یخ زدایی محورها با ۴۰۴ تن مخلوط شن و نمک خبر داد و گفت: در مجموع ۱۳۴ راهدار با استفاده از ۷۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین درگیر عملیات برفروبی هستند.

وی از رانندگان خواست از انجام سفرهای غیر ضروری به گیلان و تردد در محورهای کوهستانی و برفگیر خودداری کنند و یادآور شد: به همراه داشتن تجهیزات زمستانی الزامی است.