به گزارش خبرنگار صفیر گیلان، «ارسلان زارع» امروز (شنبه، ۱۲بهمن) در نخستین روز از دهه فجر در گلزار شهدای رشت ضمن تبریک این ایام فرخنده اقتدار امروز کشور را مدیون رشادت‌ها، ایثار گری ها و فداکارهای شهیدان همیشه سر افرازخواند و گفت:در دهه مبارک فجر امسال با تلاش تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی، ۹۵۵ پروژه […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان، «ارسلان زارع» امروز (شنبه، ۱۲بهمن) در نخستین روز از دهه فجر در گلزار شهدای رشت ضمن تبریک این ایام فرخنده اقتدار امروز کشور را مدیون رشادت‌ها، ایثار گری ها و فداکارهای شهیدان همیشه سر افرازخواند و گفت:در دهه مبارک فجر امسال با تلاش تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی، ۹۵۵ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

زارع به پروژهای عمرانی قابل افتتاح در دهه فجر اشاره و اذعان کرد: ۹۵۵ پروژهای عمرانی و اقتصادی، گردشگری، ورزشی، فناوری و کشاورزی و پروژهای بندری، صنعتی، عمرانی، شهری و روستایی و پروژه های ارتباطی با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

استاندار گیلان اضافه کرد: از این مجموع یک هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان را بخش خصوصی در تولید و اشتغالزایی هزینه کرده است.

استاندار گیلان یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: یاد و خاطره سپهبد شهید سردار سلیمانی را در این روز فرخنده گرامی می داریم و امیدواریم راهشان پررهرو باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران شروع یک راه پر افتخار و سعادت بخش برای ملت ایران بود و دهه مبارک فجر حیات دوباره ملت سرکوب شده دوران طاغوت است.

زارع خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به ما آموخت یک ملت با وحدت کلمه و پیروی از رهبری در اساسی ترین مسائل جهانی می تواند سخن و موضوعی واحد داشته باشند و با صراحت در برابر دشمنان و استکبار جهان بایستد و آنچه می خواهد عملی کند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در گام دوم انقلاب و در سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی یک بار دیگر با امام راحل و شهدا تجدید میثاق خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری با همه سختی هایی  که وجود داشت از جمله تحریم ها و فشارهای اقتصادی و… ملت ایران با تلاش، کوشش و وحدت توانستند در برابر مشکلات با سر بلندی فایق آمده و مهیای جشن پیروزی انقلاب شوند.

زارع خاطر نشان کرد: با وجود تحریم ها و تهدیدات و حمایت از بخش خصوصی و هم دلی و همکاری همه قوا و مشارکت مردمی توانستیم  در دهه فجر امسال سربلند بوده و در میزان پروژه ها نسبت به دهه فجر سال گذشته، رشد مطلوب داشته باشیم.

استاندار گیلان با تاکید به اینکه همه انقلاب را از آن خود می دانند گفت: به کوری چشم دشمنان دهه فجر امسال شاداب تر و با نشاط تر از سال گذشته برگزار خواهد شد.
دکتر زارع ایجاد اشتغال را به عنوان مهمترین دغدغه مردم و یکی از محوری ترین موضوعات در افتتاح پروژه‌های دهه فجر دانست و افزود: علیرغم تنگناهای اقتصادی، تحریم‌های ناجوانمردانه و غیرقانونی دولت آمریکا توانستیم با ارائه تسهیلات بانکی و مشارکت موثر بخش خصوصی، پروژه‌ها را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

استاندار گیلان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری همواره بر اهتمام ویژه نسبت به ارائه خدمات دولت به مردم و اطلاع‌رسانی از دستاوردها تأکید داشته و دارند و ایام‌ا… دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی برای بازگوکردن این خدمات توسط کارگزاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به مردم است.

وی به مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد تا در این ایام گزارش کاملی از اقدامات انجام شده را به مردم ارائه دهند زیرا این رویکرد موجب امیدافزایی بین مردم می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: ویژه برنامه‌های دهه فجر امسال بر پایه امیدافزایی، نشاط اجتماعی و نمایش اقتدار ملی پیش‌بینی شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه اقشار انقلاب و نظام جمهورى اسلامى ایران را از خود می دانند، گفت: به یقین در این ایام همگان با شور و نشاط جشن های انقلاب اسلامی را امیدوارانه و شادتر از سال گذشته برگزار می کنند.

استاندار گیلان تصریح کرد: امروز وجود وحدت در میان اندیشه‌ها و گروه‌های مختلف جامعه و ضرورت تقویت این وحدت و انسجام ملی اصلی انکارناپذیر در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور است که امیدوارم با حفظ انسجام، این همراهی و همدلی را در راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش بگذاریم تا بستری برای خلق حماسه و مشارکت بالای سیاسی اقشار مختلف مردم در روز دوم اسفندماه سال جاری و پای صندوق‌های رأی باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردم گیلان همواره در عرصه‌های مختلف ثابت کرده اند که در حمایت از انقلاب و جمهوری اسلامی پیشگام بوده اند ، گفت: این همراهی وظیفه ما را در استفاده از توان، دانش و ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به توسعه و آبادانی کشور سنگین تر و البته امیدوارتر می‌کند.