به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی ظهر شنبه در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها در سالن اداره ارشاد  اسلامی شهرستان فومن با اشاره به نقش شهرداری و دهیاری‌ها در توسعه شهرها و روستاها، گفت؛دهیاران باید برنامه محور باشند زیرا برنامه محور بودن دهیاران پاسخگویی بهتری به نیاز مخاطبان را در پیش دارد. وی […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی ظهر شنبه در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها در سالن اداره ارشاد  اسلامی شهرستان فومن با اشاره به نقش شهرداری و دهیاری‌ها در توسعه شهرها و روستاها، گفت؛دهیاران باید برنامه محور باشند زیرا برنامه محور بودن دهیاران پاسخگویی بهتری به نیاز مخاطبان را در پیش دارد.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه پسماند از مهم‌ترین مواردی است که در ارزیابی عملکرد دهیاران تأثیرگذار است، افزود:  با توجه به افزایش چشمگیر اعتبارات دهیاری ها توسط دولت لازم است دهیاران با برنامه ریزی های لازم فعالیت های عمرانی در روستاها را افزایش داده و در زمینه مدیریت پسماند تلاش کنند.

فرماندار فومن با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ با عنوان سال «جهش تولید»، گفت: دهیاران به‌عنوان نهادهای مردمی می‌توانند نقش موثری در ایجاد توسعه پایدار و تحقق شعار سال با محوریت جهش تولید داشته و زمینه افزایش تولید، صنایع دستی و کشاورزی  را محقق کنند.

وی در ادامه به ظرفیت‌های شهرستان فومن در نوغان داری و زراعت چوب اشاره و افزود: توسعه زراعت چوب بهترین روش در افزایش سطح جنگل ها و احیای اراضی عاری از جنگل برای کاهش فشار بر منابع جنگلی و توسعه پایدار به شمار می آید.

محسنی با بیان اینکه با توجه به کاهش وضعیت درآمدی شهرداری‌ها، باید شهرداران و و دهیاریها  شهرستان فومن با استفاده از مزیت و ظرفیت‌های شهری، درآمد پایدار خود را افزایش دهند و زمینه توسعه و رونق اقتصادی در شهرستان فومن با جدیت پیگیری شود  دستگاه‌هانقش آفرین هستند.

محسنی با تاکید بر اینکه ایجاد نهضت آسفالت باید امسال جزء برنامه‌های شهرداران باشد ادامه داد: شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرها باید از ظرفیت نمایندگان مجلس و مسوولان برای جذب اعتبارات ملی و عمرانی و امکانات مورد نیاز شهرداری‌ها استفاده کنند.

،در همایش شهرداری ها و  دهیاران شهر فومن که با رویکرد هم افزایی و ایجاد هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های اجرائی برگزار شد راه‌های توسعه و پبشرفت روستا‌های این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این همایش از شهرداران و تعدادی از دهیاران بخش مرکزی و بخش سردار جنگل شهرستان ومن تجلیل شد.

دهیاران فومن