اختصاصی/صفیر گیلان؛در اجرای ماده ۵۴ قانون انتخابات و ماده ۵۶ آیین نامه اجرایی، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. عرفان منصوریان نامزد ششمین دوره انتخابات شهر فومن در گفتگویی اظهار ایده نمودند. ۱_ ایده عمرانی عرفان منصوریان: یکی از مهمترین مطالبه های شهروندان عزیز فومنی حوزه توسعه عمرانی است که […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛در اجرای ماده ۵۴ قانون انتخابات و ماده ۵۶ آیین نامه اجرایی، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

عرفان منصوریان نامزد ششمین دوره انتخابات شهر فومن در گفتگویی اظهار ایده نمودند.

۱_ ایده عمرانی عرفان منصوریان:

یکی از مهمترین مطالبه های شهروندان عزیز فومنی حوزه توسعه عمرانی است که آسفالت و روکش معابر اصلی و فرعی، توسعه کنارگذر ها، بازنگری در طرح تفصیلی، توسعه حوزه شهری، لایروبی انهار و توسعه شبکه فاصلاب شهری، روشنایی معابر، افزایش فضاهای تفریحی و گردشگری، زیبا سازی سیما و مناظر شهری و… است که همه موارد فوق نیازمند انجام مطالعه برای تدوین طرح و تامین اعتبار و اولویت بندی برای اجرای هدفمند و برنامه ریزی شده هستند.

مهم ترین ایده اجرایی اینجانب در صورت اعتماد حداکثری مردم شریف فومن و پس از ورود به صحن شورای شهر، توسعه کنار گذر های شهر فومن و گسترش فضای شهری با این اقدام است که اعتبار آن با مشارکت مالکان زمین های مجاور و ترغیب آن ها با ساخت و ساز اماکن تجاری و مسکونی و دریافت عوارض های پیش از موعد ساخت با در نظرگیری طرح های تشویقی خواهد بود که از اعتبارات تامین شده از این طرح برای دیگر موارد اولویت بندی شده نیز می توان بهره برد.

اگر مسیر های مسدود و کم گذر کمربندی شهید شکوری و کارگر فومن بازگشایی شوند، رغبت انبوه سازان و شهروندان فومنی برای سرمایه گذاری تضمین خواهد شد.

 

۲_ ایده فرهنگی عرفان منصوریان:

فرهنگ و تاریخ یکی از برجستگی های بارز شهر فومن است که از سوی مدیریت شهری کمتر به آن پرداخته شده است که ایده پیشنهادی بنده در این حوزه معرفی گنجینه های تاریخی و فرهنگی شهر فومن بعنوان کهن شهر فرهنگی گیلان در سطح ملی با ثبت ملی و بازسازی آثار فرهنگی و تاریخی شهر و راه اندازی سمینارها و جشنواره های مرتبط است تا همگان با این گنج تاریخی بیش از پیش آشنایی پیدا کنند.

همچنین حوزه هنرهای هفت گانه در شهر فومن بسیار با پیشینه بوده و فعالان ارزشمندی را در قلب خود دارد که حمایت از آن ها یکی از وظایف فرهنگی مدیریت شهری است که این مهم در تفکرات اینجانب قرار دارد.

 

 

۳_ ایده عرفان منصوریان در حمایت از فعالیت مذهبی:

فومن شهر مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی (ره) است و شهروندان بسیار متدین و مساجد و هیات های مذهبی فعالی در حوزه فرهنگ دینی و اسلامی را در خود به آغوش گرفته است که در سال های گذشته از توان این ظرفیت گرانبها در این بخش بهره گیری نشده است.

حمایت از مراسم های سیاسی و مذهبی، المان سازی مناسبت های مذهبی و جلب مشارکت فعالان این بخش در بخش مذهبی شهر از دیگر ایده های اینجانب می باشد که در صورت ورود به شورای شهر به دیگر اعضای‌ محترم پیشنهاد خواهم داد.

فعالان مذهبی فومن با قدرت کار تیمی و ابتکار هایی تا اکنون از خود را مراسم ها و سوابق مختلف نشان داده اند به راحتی می توانند در بسیاری از موارد یاری گر مدیریت شهری باشند که تا اکنون از این توان بهره گیری نشده است.

 

۴_ ایده های عرفان منصوریان برای حفظ و توسعه فضای سبز، سیما و مناظر شهری فومن:

فضاهای سبز و نورپردازی شهری روح شهروندان عزیز را جلا بخشیده و زندگی سخت و پر سر و صدای شهری را برای ساکنانش آرامش بخش تر خواهد کرد.

تزریق روح زندگی با ایجاد و بهبود فضاهای سبز، تصاویر هنری و المان های مختلف و شاداب کردن کوچه و معابر شهری، نورپردازی های نوین و نماهای آبی و تجسمی بروز به جذابیت های شهر برای افزایش سطح رضایتمندی ساکنان و جذب گردشگر کمک شایانی خواهد کرد که یکی از ایده های اینجاب که نیازمند اعتبارات سنگینی نخواهد بود، توجه به تعمیر و نگهداری ظاهری کهن شهر فومن است.

استفاده همه جانبه از ظرفیت های مردمی و تخصصی گروه های متخصص مانند شرکت های فضای سبز و سازمان نظام مهندسی و … برای پیاده سازی طرح ها و تفکرات نوین ساخت سیماهای شهری و نظارت دقیق بر اداره و نگهداری صحیح فضای سبز شهری از سوی شورای شهر از دیگر ایده های اینجانب در این حوزه است.

 

۵_ ایده عرفان منصوریان در اداره صحیح امورات اداری شهرداری:

کارکنان شهرداری مهم ترین بازوان قدرت اجرایی برای توسعه شهر هستند که حفظ معیشت و پرداخت به موقع حقوق و مزایا، ایجاد انگیزه و فضای رشد در محیط کار، کیفیت سنجی کارکنان و…
باید در دستور کار شهردار قرار بگیرد تا امید به آینده بهتر و انگیزه خدمت به شهروندان در اتاق ها و بخش های مختلف شهرداری پرتو افشانی کند.

تسلط مدیریتی و نظارت دقیق بر عملکرد دوایر و بخش های مختلف و دارایی و اموال شهرداری به شهردار آینده اجازه میدهد تا تصمیمات بهتری برای آینده شهر بگیرد.

اگر ارتباط های دو طرفه و آرامش بخش بین کارکنان و مدیریت شهری برقرار باشد شهر و شهروندان کمترین ضرر را خواهند کرد.

ایجاد مدیریت شفاف و سیستماتیک بر پایه کیفیت کارکنان و رعایت عدالت در تخصیص جایگاه ها و مزایای شغلی و تامین معیشت کارکنان از راه نظارت صحیح و ایجاد نظم مالی می تواند تا حدود زیادی بخش اداری شهرداری را چابک کند.

شهردار باید بتواند با مدیریت خود بهترین راندمان کاری را در بدنه شهرداری ایجاد کرده تا با هزینه های جاری معمول بیشترین کار در شهر صورت گرفته و اقدامات شهری در کنار ارائه خدمات بسوی تفکرات درآمدی و کاهش هزینه ها نیز پیش برود.

ضمنا فراهم آوری ارائه خدمات غیر حضوری برای رضایت شهروندان نیز می تواند بسیار مهم و ارزشمند در این خصوص باشد.

 

۶_ ایده عرفان منصوریان در خصوص توسعه آتش نشانی و خدمات ایمنی:

آرامش و امنیت زندگی شهری تا حدود بسیاری به توان بالای خدمات رسانی آتش نشانی و آتش نشانان جان برکفی ارتباط دارد که با کمترین امکانات و مزایای شغلی با علاقه و حس انساندوستانه خود درخواست کمک های شهروندان را با جان و دل پذیرا می شوند.

ایده اینجانب برای توسعه این بخش در وحله اول بهبود فضای شغلی‌ کارکنان با در نظرگیری مولفه های قانونی، تامین امکانات مدرن تر برای ارائه خدمات بهتر توسط رایزنی با مقام های بالاتر استانی و کشوری و جذب کمک های خییرین و ایجاد ایستگاه شماره دو آتش نشانی برای توسعه خدمت رسانی و حرکت به سوی ارتقای درجه شهرداری فومن است.

آتش نشانی فومن در کنار حوزه های امدادی می تواند به یک بخش درآمد زا نیز برای شهرداری فومن تبدیل شود که مدیریت شهری می تواند با ارائه خدمات های ایمنی فوق العاده و خارج از وظایف شهرداری به ساکنان شهری و دستگاه های دولتی و خصوصی از همین ظرفیت موجود نیروی انسانی ایجاد درآمد کند.

 

۷_ ایده عرفان منصوریان در توسعه و حمایت از ورزش فومن:

ورزش یکی از علت های شکل گیری نشاط و سلامتی در جامعه است که شهرداری و شورای اسلامی شهر فومن باید همه ورزش های فعال در شهر را به یک چشم دیده و با هیات های ورزشی طبق بند ها و اختیارات قانونی پیش بینی شده مساعدت کند و برای قهرمانان ملی و جهانی فومن نیز توسط در نظر گیری مولفه های تشویقی، ایجاد انگیزه نماید.

بسیاری از فعالان ورزشی با کمترین کمک و فراهم آوری شرایط حاضر هستند که نشاط بیشتری را برای شهروندان به ارمغان بیاورند که متاسفانه برخی از اقدامات در گذشته موجب نارضایتی و ناامیدی این عزیزان شده است.

مدیریت شهری باید از همه ظرفیت خود برای حفظ سلامت جسمی و روحی شهروندان استفاده کافی را ببرد تا روح سالم شهروندان موجب سلامت روحی کل شهر شود.

در صورت موفقیت در انتخابات و تعامل دیگر اعضای شورا با ارتباطاتی که با هیات های ورزشی وجود دارد، برای توسعه ورزش ایده راه اندازی بسیاری از ورزش های جذاب در سطح شهر را به دیگر اعضای محترم ارائه خواهم کرد.

 

۸_ ایده عرفان منصوریان در حوزه تشکیل شهر الکترونیک:

قرن حاضر، عصر انفجار تکنولوژی و ظهور خدمات الکترونیکی است که شهرداری فومن از این زمین بازی عقب مانده و هنوز در تاریخ سیر می کند و بسیاری از شهروندان برای دریافت خدمات شهری و اخبار شهرداری از روش های سنتی استفاده می کنند که پیشنهاد بنده در این خصوص ایجاد سامانه های برخط و یا راه اندازی اپلیکیشن شهروندی برای ارتباط خدماتی بیشتر شهرداری با شهروندان عزیز فومنی است.

فعالیت در بستر اپلیکیشن و اینترنت به شهروندان این اجازه را می دهد تا به طور غیر حضوری خدمات خود را دریافت کرده و از این طریق جلوی بسیاری از رانت ها و فساد حین بروکراسی گرفته خواهد شد.

ضمنا گردشگران نیز می توانند از خدمات ارائه شده در این بستر بهره کافی را ببرند و حتی شهرداری افق دید درآمدی به این بستر نوین را داشته باشد.

تکیه به علم روز و خدمات اینترنتی بستری را فراهم میکند تا پنجره ای به سمت دریای از توانایی و فرصت ها برای ارائه خدمات و ایجاد درآمد بازگشایی شود.

 

۹_ ایده عرفان منصوریان برای ایجاد شفافیت در شورای شهر:

شورای شهری موفق و با مردم صادق خواهد بود که با مردم شفاف باشد و با سلامت خود شجاعت کاری اش را ضمانت کند.

شفافیت آرا و صداقت با مردم در بیان تصمیمات از اولویت های فکری بنده پس از ورود به عرصه شورای شهر خواهد بود.

شفافیت موجب جلب اعتماد مردمی برای افزایش سطح مشارکت ها برای توسعه شهر خواهد شد.

اگر فضای خدمت رسانی شفاف باشد شهروند دیگر احساس بی عدالتی و تبعیض نمیکند و این اقدام موجب می شود تا مردم نیز در کنار اعضای شورای شهر بتوانند بر امورات شهری نظارت کنند.

 

۱۰_ ایده عرفان منصوریان در خصوص سرمایه گذاری شهری:

شهرداری فومن در حال حاضر هیچ بستر آماده و امنی برای سرمایه گذاری ندارد و هیچ سرمایه گذاری پول و سرمایه خود را به این قتلگاه مالی نخواهد کشاند.

اما اگر شورای آینده بتواند با تشکیل دفتر سرمایه گذاری توسط بزرگان اقتصادی شهر این بستر را امن و فراهم کند، اگر هیچ کاندیدا و عضو آینده ای در دوستان و آشنایان خود سرمایه گذار هم نداشته باشد، سرمایه گذار بخاطر وجود سود و امنیت سرمایه گذاری وارد میدان خواهد شد.

اینجانب در صورت موفقیت در انتخابات خواهم کوشید تا با همکاری دیگر اعضای محترم، بستر سرمایه گذاری برای توسعه عمرانی و تفریحی شهر فومن را افزایش دهیم تا با تشکیل فرصت های سرمایه گذاری انگیزه سرمایه گذاران محلی و خارج از شهرستان را تقویت کنیم تا قطار توسعه فومن روی ریل امنی به حرکت در بیاید.

 

۱۱_ایده عرفان منصوریان در حوزه مدیریت پسماند:

پسماند و مدیریت غیراصولی آن یکی از معضلات گریبان گیر شهرهای استان گیلان است که شهرداری فومن نیز با آن دست و پنجه نرم می کند.

ایده اینجانب این است که شهرداری میتواند سیستم جمع آوری تفکیکی زباله ها را با مشارکت مردم و مدیران آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی و اماکن تجاری و اقامتی و حتی کمک بخش خصوصی و با حمایت از آن راه اندازی کرده و مشکل زباله را با همکاری و مشارکت خود مردم حل نماید و هزینه های خود را کاهش داده و حتی از صنایع تبدیلی این مسیر به فکر درآمد پایدار باشد.

مدیریت پسماند اگر در حد یک ارائه گزارش عملکرد به مدیران بالا دستی باقی بماند هیچ دردی را از شهروندان فومنی و آینده فومن دوا نخواهد کرد.