به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه دانش آموزانی چون حسین فهمیده در مقطعی از حیات پر برکت خود با احساس تکلیف ، دست از همه تعلقات شستند و با خدا معامله کردند گفت: شهدا چراغ هدایت انسانها به سوی حیات طیبه هستند و این زندگی مبتنی بر تقوای الهی […]

به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه دانش آموزانی چون حسین فهمیده در مقطعی از حیات پر برکت خود با احساس تکلیف ، دست از همه تعلقات شستند و با خدا معامله کردند گفت: شهدا چراغ هدایت انسانها به سوی حیات طیبه هستند و این زندگی مبتنی بر تقوای الهی است.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان ، مهدی حاجتی در مراسم دومین کنگره شهدای دانش آموزی با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده گفت: دانش آموزان در مقطعی از حیات پر برکت خود با احساس تکلیف ، دست از همه تعلقات شستند و با خدا معامله کردند. وی با یادآوری منزلت خلیفه الهی انسان، خاطرنشان کرد: تعالیم انسان ها اگر در بستر تربیت الهی باشد جهان را متعالی می کند و در غیر این صورت جهان دچار خوی استکباری می شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به وجود هزار شهید دانش آموز و فرهنگی در گیلان گفت: در شرایط سخت دوران اول انقلاب و با وجود امکانات ناچیز ، نوجوانان و جوانان ایثارگر با نیروی ایمان ، دشمنان را از مرزهای میهن اسلامی ، بیرون راندند.

حاجتی در بخش دیگری از سخنانش  به درپیش بودن ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان امروز همگام با جوانان دیروز در راهپیمایی ۱۳ آبان پاسخ کوبنده ای به سخنان سخیف رئیس جمهور افراطی آمریکا خواهند داد.

وی با برشمردن فداکاری های دانش آموزان و نوجوانان از ابتدای نهضت حضرت امام خمینی ( ره ) در سال ۴۲ تا دوران دفاع مقدس گفت: در تمام این دوران شهدا با جان فشانی خود دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند  و اکنون نوبت مسئولان و آحاد جامعه است که قدردان ایثار شهیدان باشند.

در پایان این مراسم از ۱۳ خانواده شهید فرهنگی و دانش آموزی تجلیل شد.