کارگاه مدیریت پسماند ویژه مسئولین و دهیاران شهرستان بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان ، سید حسن جعفری، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست انزلی  از برگزاری کارگاه آموزشی پسماند ویژه مسئولین و دهیاران با تعامل ویژه فرمانداری و شهرداری انزلی خبر داد.
وی  گفت : به همت دکتر پور خوش سعادت  فرماندار شهرستان بندر انزلی نشستی  صبح روز پنج شنبه  نهم تیرماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد  با حضور مسئولین، بخشداران ، دهیاران و سمن های این شهرستان تشکیل شد که با استقبال بسیار خوبی روبررو گردید .
مدرس این کارگاه دکتر ابوعلی گلزاری – مدرس دانشگاه علم و صنعت ، عضوکارگروه محیط زیست و پژوهش های مجلس و نیز عضو شورای راهبردی پژوهش و فناوری محیط زیست سازمان بود که با ارائه پاور پوینت به انتقال تجربه های موفق در زمینه پسماند در کشور های مختلفی که از نظر ساختاری بتوان با کشور ایران مطابقت داد، پرداختند.
گلزاری افزود سالها طول خواهد کشید تا مشکل و معضل زباله سراوان در گیلان را تا حدودی بتوان رفع نمود ولی با مدیریت یکپارچه و هدفمند و با عزم و همدلی که بین مسئولین و نماینده شهرستان وجود دارد می توان وضعیت پسماند این شهرستان را ساماندهی نمود و این تهدید را به  فرصت تبدیل کرد .
ساخت هاضم بی هوازی، زباله سوز توسط کارگاههای دانش بنیان ، همکاری و تعامل خانوارها در امر تفکیک زباله از مبدا ،  آموزش های اصولی و مداوم همچنین ایجاد پشتوانه و ضمانت اجرایی قانونی از مواردی بود که گلزاری جهت رفع مشکل پسماند در این کارگاه آموزشی به آن اشاره نمود و در انتها نیز  به پرسش های شرکت کنندگان در این کارگاه پاسخ داده شد .