صفیر گیلان؛سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر پرهیز از هرگونه عادی انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گفت: بستری های روزانه کرونایی گیلان بار دیگر سه رقمی شد.

به گزارش صفیر گیلان؛ فردین مهرابیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمارهای کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: در مجموع روند ابتلاء و بستری کرونا در مقایسه با ماه‌های گذشته نزولی است.

وی با تأکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به عنوان مهم‌ترین راهکار برای مقابله و جلوگیری از انتشار و ابتلاء به ویروس کرونا، افزود: هم اکنون مجموع کرونایی های بستری در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی گیلان ۳۷۶ نفر است.

مهرابیان با بیان اینکه متأسفانه تعداد بستری‌های روزانه کرونا در گیلان دوباره سه رقمی شده و این نگران کننده است، گفت: در شبانه روز گذشته ۱۰۹ بیمار جدید کرونایی نیازمند به بستری در مراکز درمانی استان گیلان پذیرش شده اند.

وی با اشاره به بستری ۷۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه اشاره و اضافه کرد: ۱۲ نفر امروز به این بخش منتقل شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه همچنان باید شیوه نامه‌ها با دقت و جدیت از سوی شهروندان رعایت شود، تأکید کرد: روند واکسیناسیون در گیلان تسریع شده اما به معنای بهبود شرایط نیست بلکه شیوه نامه‌ها باید رعایت شود و در هنگام حضور در اجتماع باید فاصله اجتماعی رعایت و از ماسک استفاده شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به واکسیناسیون ۷۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان گیلان، گفت: این افراد دُز نخست واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند و در همین گروه سنی ۲۸ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده اند.

مهرابیان ادامه داد: ۹۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال نیز که جز گروه‌های در معرض خطر بودند نیز واکسینه شده اند.