صفیر گیلان؛ مشاور فرهنگی رسانه ای فرمانده سپاه،«بصیرت و تشخیص درست» و «شجاعت و اقدام به موقع» را دو عامل کلیدی حماسه یوم الله ۱۳ آبان دانست و اظهار کرد: محصول این دو عامل شکست دشمن و خنثی شدن کودتا بود.

صفیر گیلان؛ مشاور فرهنگی رسانه ای فرمانده سپاه، مقام معظم رهبری را یک نعمت برای انقلاب و ملت ایران دانست و گفت: به فرموده رهبری چاره ای جز قوی شدن نداریم و تنها راه قوی شدن پیروی از الگوهای انقلابی همچون حاج قاسم سلیمانی ها و تهرانی مقدم ها و شهریاری هاست.

حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه استانی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، ۱۳ آبان را یادآور سه خاطره دانست که عامل هر سه خاطره آمریکا بوده و اظهار کرد: مقابله امام خمینی(ره) با قانون کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی آمریکایی ها در ایران دستمایه تبعید ایشان در ۱۳ آبان سال ۴۳ شد.

وی با اشاره به ایستادگی دانش آموزان در مقابل رژیم تا دندان مسلح پهلوی در ۱۳ آبان سال ۵۷، افزود: رژیم مورد حمایت آمریکا در چنین روزی صدها دانش آموز را به خاک و خون کشید.

مشاور فرهنگی رسانه ای فرمانده سپاه، با بیان اینکه امام راحل از ۱۳ آبان سال ۵۸ به عنوان انقلاب دوم یاد کردند، گفت: هویت اصلی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در ۱۳ آبان سال ۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نهفته است.

مقدم فر، ۱۳ آبان را نماد روحیه عزت طلبی و غیرت ملی مردم ایران دانست و تصریح کرد: امروز در همه شهرهای ایران شاهد برپایی تجمع ضد استکباری هستیم، زیرا بی اعتمادی به آمریکا در خون و رگ ملت ایران وجود دارد و باید این نماد را به دنیا نشان دهیم و تقویت کنیم.

وی در پاسخ به چرایی دشمنی و خصومت بین ایران و آمریکا، یادآور شد: خیلی ها می خواهند دشمنی ایران و آمریکا را به ۱۳ آبان سال ۵۸ و اشغال سفارت این شکور مربوط کنند، اما ریشه این دشمنی ها به ۲۸ مرداد سال ۳۲ بازمی گردد که آمریکایی ها در کشور ما کودتا کردند و حکومت ظالمانه رژیم سلطنتی شاه را برای سال ها بر سر ملت ایران نگه داشتند.

مشاور فرهنگی رسانه ای فرمانده سپاه، تسخیر لانه جاسوسی را واکنش ملت ایران به دشمنی آمریکا دانست و اضافه کرد: برخی اقدامات آمریکا علیه ملت ایران را واکنش به اشغال سفارتشان می دانند، اما آدرس غلط می دهند، زیرا دشمنی آمریکا ۱۰ها سال قبل از پیروزی انقلاب شروع شد و بعد از انقلاب این دشمنی ها را سخت تر و پیچیده تر و خصمانه تر و خون آلودتر کردند.

مقدم فر، با اشاره به ظلم های آمریکا در حق ملت ایران، گفت: ملت ایران در بهمن ۵۷ شاه را بیرون کردند، اما آمریکا با پناه دادن به شاه اجازه محاکمه او در پیشگاه ملت را نداد. آمریکایی ها قبل از انقلاب نیز نفت و ذخایر کشور ما را به سرقت بردند و مانع پیشرفت جوانان ما شدند؛ متاسفانه دولتمردان رژیم گذشته نیز با آمریکا همراهی می کردند و هیچ اعتقادی به توان داخل نداشتند.

وی ساماندهی گروهک های تروریستی و ترور هزاران نفر از مردم و شخصیت های سیاسی و مذهبی را از دیگر جنایات آمریکا علیه ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب دانست و بیان کرد: تحریم ها اقدام دیروز و امروز نیست و آمریکا بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب تحریم ها را علیه ملت شروع کرد و سپس دیوانه ای مانند صدام را به جان ایران انداخت و هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کرد.

مشاور فرهنگی رسانه ای فرمانده سپاه، طراحی کودتای نوژه و ایجاد القاعده و داعش و تحمیل تروریست ها بر منطقه را در ادامه دشمنی های آمریکا با جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور وقت آمریکا رسما اعلام کرد که دستور ترور سردار سلیمانی را داده است که دشمنی آشکار با ملت ایران را نشان می دهد.

وی سفارت را سرزمین یک کشور دانست و افزود: سفارت آمریکا در ایران سفارتخانه نبود، بلکه لانه جاسوسی و قرارگاه عملیاتی آمریکا علیه ملت ایران بود و با توجه به اسناد به دست آمده از این سفارتخانه، بر همگان روشن شده که اگر فرزندان ملت لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر نمی کردند، آمریکایی ها بنا داشتند که کودتایی مانند ۲۸ مرداد را رقم بزنند و انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند.

مقدم فر، با اشاره به اراده الهی و هوشمندی جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی، گفت: اگر این قرارگاه عملیاتی تسخیر نمی شد، کار انقلاب اول که در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، تمام بود. این در حالی است که در جریان کودتای ۲۸ مرداد علیرغم تذکرات فراوان علما، شاهد خوش بینی و اعتماد دکتر مصدق به آمریکایی ها بودیم.

مشاور فرهنگی رسانه ای فرمانده سپاه، برجام را نمونه ای دیگر از اعتماد به آمریکا دانست و اضافه کرد: متاسفانه ظرفیت ها و فرصت های کشور معطل برجام شد و وضعیت اقتصادی امروز را رقم زد لذا مسئولان درس بگیرند و با اعتماد به خدا، ظرفیت های داخل را معطل بیگانگان نکنند.

وی «بصیرت و تشخیص درست» و «شجاعت و اقدام به موقع» را دو عامل کلیدی حماسه یوم الله ۱۳ آبان دانست و اظهار کرد: محصول این دو عامل شکست دشمن و خنثی شدن کودتا بود. تجربیات تلخ تاریخ سرزمین وسیع ایران نشان می دهد که نبود این دو عامل در مقاطع مختلف موجب کوچک شدن کشور ما شد و لذا امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب بصیرت و شجاعت را به ملت آموختند.

مقدم فر، با اشاره به هدایت های مقام معظم رهبری در مواجهه با حوادث و توطئه های ۳۲ سال گذشته، یادآور شد: فتنه ۸۸ برای تمام کردن کار انقلاب کافی بود، اما هدایت های رهبر انقلاب و دشمن شناسی  و بصیرت افزایی ایشان فتنه ها را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا در برابر هویت افتخارآمیر ملت ایران عاجز است، افزود: آمریکا شناخت درستی از ملت ایران ندارد، زیرا چند ماه مانده به پیروزی انقلاب از ایران به عنوان جزیره آرامش برای آمریکا یاد کرد و در دوران دفاع مقدس، از پا درآمدن این انقلاب نوپا را در مدت کوتاه پیش بینی کرده بود، اما حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم و همه تروریست ها را در منطقه مفتضح کردیم.

مشاور فرهنگی رسانه ای فرمانده سپاه، با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم سعودی برای مقابله با یمن، خاطرنشان کرد: امروز یمن در جنگ نیابتی قرار دارد، اما توانسته شکست سعودی ها را رقم بزند.

مقدم فر اضافه کرد: آمریکایی ها به عنوان دزد دریایی کشتی ایرانی را ربودند و نفت آن را تخلیه کردند، اما نیروی دریایی سپاه بلافاصله در منطقه حاضر شد و نفت و کشتی را پس گرفت. آمریکایی ها که شکست خود را دیدند اقدام به راه اندازی ناوهای جنگی و بالگردهای خود کردند و تمام توان دریایی شان را پای کار آوردند، اما فرزندان سپاه هیچ هراسی از ناوهای جنگی و جنگنده های آمریکایی ندارند و با اخطار دادن به دشمن، کشتی را به سلامت به بندرعباس رساندند و افتضاح و بی آبرویی را برای آمریکایی ها گذاشتند.

وی با بیان اینکه همه توطئه های آمریکا علیه ملت ایران با شکست مواجه می شود، عنوان کرد: آمریکا باید باور کند رو به افول است و در دورانی که توانمند بود از ایران شکست خورد و در طول ۴۳ سال گذشته به هیچ کدام از اهدافش در منطقه نرسیده و اگر روزی رژیم صهیونیستی شعار نیل تا فرات را سر می داد، امروز فقط به دنبال کشیدن دیوار برای حفاظت از خودش است.

مشاور فرهنگی رسانه ای فرمانده سپاه، با اشاره به ناکامی آمریکا در اشغال عراق و افغانستان و افتضاح داعش و طالبان، تاکید کرد: اقدام نیروی دریایی سپاه در آستانه یوم الله ۱۳ آبان نشان داد که آمریکا در یمن نیز شکست خورده است.

مقدم فر، سیاست های داخلی و خارجی آمریکا را موجب نابودی لیبرال دموکراسی دانست و ادامه داد: علیرغم همه دشمنی های آمریکا به ملت ایران، هنوز عده ای در داخل کشور نقش پیاده نظام آمریکا را بازی می کنند به دنبال القا کردن ضرورت تسلیم و سازش در مقابل غرب هستند؛ این در حالی است که اقتصاد هیچ کشوری با تسلیم شدن بهبود پیدا نکرده است.

وی پیشرفت های علمی و پزشکی و دفاعی و هسته ای و موشکی و… کشور را در شرایط جنگ و تحریم دانست و تصری کرد: ایران کشوری است که دنیا از آن الهام می گیرد، زیرا با معجزه انقلاب در مقابل دشمنان قرار گرفتیم و به پیشرفت های علمی و تکنولوژی و فناوری رسیدیم و لذا این قطار در حال حرکت متوقف نخواهد شد.

مشاور فرهنگی رسانه ای فرمانده سپاه، با اشاره به طلب چند میلیارد دلاری ایران از کره جنوبی، اضافه کرد: کره جنوبی به توصیه آمریکا به دنبال ارسال لوازم خانگی به ایران است؛ همان لوازم خانگی که به دستور آمریکا تولیدش را در ایران متوقف کرد، زیرا به اذعان اروپایی ها تحریم های خفه کننده و فلج کننده آمریکا اثر عکس داشته و ملت ایران به خاطر ممنوعیت واردات، در تولید لوازم خانگی در حال خودکفا شدن است.

مقدم فر، مقام معظم رهبری را یک نعمت برای انقلاب و ملت ایران دانست و گفت: به فرموده رهبری چاره ای جز قوی شدن نداریم و تنها راه قوی شدن پیروی از الگوهای انقلابی همچون حاج قاسم سلیمانی ها و تهرانی مقدم ها و شهریاری هاست که برای خدا کار کردند و ایثار و فداکاری از خود نشان دادند.

وی از سردار سلیمانی به عنوان الگوی تمام و کمال انقلابی یاد کرد و متذکر شد: می توانیم با این الگوها کشور را پیش ببریم و دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ البته برخی ها نگران هستند و ارتباط ایران با چین و روسیه را عبور از شعار «نه شرقی؛ نه غربی» می دانند، اما سیاست ایران در دوران خصومت غرب، استفاده از فرصت همه کشورهای دنیاست و باید منافع کشور را در نظر بگیریم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا