به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛محمدرضا محسنی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان عملکرد دولت ها است، گفت: عملکرد دولت عملکرد نظام است که باید به اطلاع مردم برسد. فرماندار فومن با تاکید براینکه شهید رجایی و شهید باهنر الگوهای مدیریت انقلابی و جهادی در […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛محمدرضا محسنی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان عملکرد دولت ها است، گفت: عملکرد دولت عملکرد نظام است که باید به اطلاع مردم برسد.

فرماندار فومن با تاکید براینکه شهید رجایی و شهید باهنر الگوهای مدیریت انقلابی و جهادی در کشور بودندتصریح کرد؛شهیدان رجایی و باهنر خدمات ارزنده ای را به کشور ارائه دادند و  دولت رجایی دولت حامی مستضعفان بود.

محسنی با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر مومن و معتقد بودند و وعده الهی کمک به مومنان است، اضافه کرد: به وعده الهی، صالحان و مومنان در قلب مردم جای دارند.

محمدرضا محسنی با یادآوری اینکه شهیدان رجایی و باهنر در زندگی شخصی خود ساده زیست بودند، متذکرشد: هفته دولت هفته یادآوری شخصیت و سیره انقلابی شهدای دولت است.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه ایران در چهل سال گذشته تحریم های ظالمانه ای را تحمل کرده است، افزود: جمهوری اسلامی تحریم های اقتصادی را به فرصت ایجاد رونق در تولید و تکنولوژی تبدیل کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با تصریح براینکه ۴۲ پروژه در هفته دولت در فومن افتتاح خواهد شد، گفت: این پروژه ها با اعتبار ۵۰ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۷ شغل با افتتاح این پروژه ها ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد از پروژه ها توسط بخش خصوصی اجرا شده است.

محسنی با بیان اینکه ۸ کیلومتر آسفالت با اعتبار ۲ میلیارد تومان در روستاهای گشت گوراب، خشکنودهان، ازبر، رودپیش و سندبالا به بهره برداری خواهند رسید، ادامه داد: ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان پروژه نیز در حوزه شبکه های برق رسانی در این هفته افتتاح خواهند شد.

وی با تاکید براینکه چهارواحد بوم گردی، یک هتل چهار ستاره و یک واحد تولید ماسک توسط بخش خصوصی نیز در این افتتاح خواهد شد، گفت: بخش خصوصی در پروژه های هفته دولت امسال سهم قابل توجهی دارد.

محسنی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ هزار نفر در دوران پیک اول شیوع کرونا توسط ارتش در فومن غربالگری شدند، خاطرنشان کرد: با کمک ارتش جمهوری اسلامی، ده واحد مسکن محرومین با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان و پروژه ساخت و تجهیز مرکز درمانی ماکلوان با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

محسنی با تصریح براینکه پروژه آبرسانی روستای ابرود نیز توسط ارتش حمایت شده است، اضافه کرد: بیمارستان فومن با جذب سی تی اسکن و دستگاه های ام آر آی به مرکز درمانی غرب گیلان مبدل خواهد شد.

محمدرضا محسنی با تصریح براینکه اورژانس بیمارستان فومن از دوران نماینده گذشته پیگیری شد و در هفته جاری با پیگیری های مجدد تکمیل شد و به بهره برداری رسید، گفت: حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و نوسازی اورژانس بیمارستان فومن هزینه شد.

فرماندار فومن از همراهی مردم در مبارزه با کرونا تشکر و قدردانی نمود و افزود: ماسک باور مردم است و امروز گیلان در وضعیت زرد و شهرستان زرد است.

محسنی در بخشی دیگر از این گفتگو در خصوص برگزاری برنامه های ایام محرم با اشاره به اینکه خود هیئت باید رعایت پرتکل را در این برنامه ها داشته باشند ازود: رسانه  در این ایام تولید محتوا و فضا سازی کنند.

وی در خصوص موج سوم کرونا  و هشدارها گفت:شهرستان فومن با موج مسافر مواجه بوده  و ما بخشنامه برای برگردانند مسافر ندارم ولی هر گونه مجوز برای حضور تور ورزشی ممنوع بوده و اگر تور در شهرستان بیاید بدون مجوز باشد باید برخورد شود.
محسنی شهرستان فومن را با مناطق بکر کوهستانی و  ییلاقی جز مناطق  توریست پذیر و گردشگر پذیر خواند و گفت: افراد هنجار شکن همه جا و همیشه بودند و اگر هم ما حضور ورزشکاران را در شهرستان به شکل تور ورزشی داشتیم بدون مجوز بوده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از هیئت های عزاداران و هیئت مذهبی گفت: ما شیعه هستیم و با عزاداری بزرگ شدیم و اگر رعایت نکنیم مشکلاتی را ایجاد خواهیم کرد.

نماینده دولت تدبیر و امید خواستار شد تا اصناف و نانوایان پورتکل بهداشتی را بیشتر رعایت و زدن ماسک را الزامی بدانند زیرا امروز برخی کسبه پرتکل را رعایت نمی کنند.
فرماندار فومن در پاسخ به خبرنگار صفیر گیلان در خصوص تغییر کاربری ها گفت:حق مالکیت با اشخاص است و اشخاص خود در خصوص ملک و املاکشان تصمیم می گیرند ولی در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز و در زمین خارج از طرح هادی با تغییر کاربری موافق نیستم.

محسنی با تاکید بر اینکه دستگاه نظارتی بیشتر نظارت کنند و شماخبرنگاران نیز چشم بیدار و گوش شنوا هستید باید بیشتر ورود کنید و باغ چای و شالیزار که اگر تغییر کاربری بدهند با گزارشات شما و رسانه ای کردن برخورد خواهیم کرد.
فرماندار فومن خطاب به خبرنگاران گفت:اگر در بیان حقایق وجدان و انصاف را مد نظر قرار دهید خیلی خوب است و هر مسئولی که سر جای خود نشسته و پاک دست است لکنت زبان در بیان حقایق  در مقابل شما ندارد.