به گزارش صفیر گیلان؛ نازک کار از به‌کارگیری حدود ۲۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین به منظور باز نگه‌داشتن محورهای مواصلاتی گیلان خبر داد گفت:با وجود پنج راهدارخانه در منطقه شرق و جنوب گیلان، تعداد دو راهدارخانه در مناطق غربی، سخت‌گذر و مناطق کوهستانی استان مستقر هستند. محمدرضا نازک‌کار با اشاره به […]

به گزارش صفیر گیلان؛ نازک کار از به‌کارگیری حدود ۲۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین به منظور باز نگه‌داشتن محورهای مواصلاتی گیلان خبر داد گفت:با وجود پنج راهدارخانه در منطقه شرق و جنوب گیلان، تعداد دو راهدارخانه در مناطق غربی، سخت‌گذر و مناطق کوهستانی استان مستقر هستند.

محمدرضا نازک‌کار با اشاره به بارش برف سنگین از شب پنجشنبه هفته گذشته در گیلان اظهار کرد: گروه‌های راهداری در قالب ۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار به منظور باز نگه‌داشتن محورهای مواصلاتی در استان فعالیت می‌کنند.

وی به فعالیت ۵۵۳ نفر راهدار در گیلان اشاره کرد و افزود: عملیات راهداری با به‌کارگیری ۹۷ گروه راهداری در نقاط مختلف استان در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ۳۱ گروه راهداری مربوط به این اداره کل است، تصریح کرد: تعداد ۶۰ گروه راهداری با استفاده از پیمانکاران طرف قرارداد و بخش خصوصی در جاده‌های استان در امر باز نگه‌داشتن راه‌ها با ما همکاری می‌کنند.

نازک‌کار از به‌کارگیری حدود ۲۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین به منظور باز نگه‌داشتن محورهای مواصلاتی گیلان خبر داد و بیان کرد: تعداد ۸۰ دستگاه از ماشین‌آلات مربوط به بخش خصوصی است و در امر باز نگه‌داشتن راه‌ها با ما مشارکت دارند.

وی به بارش برف سنگین در محور رشت ـ امامزاده هاشم(ع) اشاره کرد و گفت: بارش برف سنگین در محورهای رشت به طرف شرق گیلان را داریم ضمن اینکه بارش برف از طرف غرب استان سبک شده و به شرق گیلان منتقل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با توصیه به رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند، متذکر شد: رانندگان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند اما اگر قصد سفر دارند باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا در نقاطی که نیاز است با بستن زنجیر چرخ بتوانند به‌راحتی از آن محل عبور کنند.

نازک‌کار با اشاره به وجود پنج راهدارخانه در منطقه شرق و جنوب گیلان، خاطرنشان کرد: تعداد دو راهدارخانه در مناطق غربی، سخت‌گذر و مناطق کوهستانی استان مستقر هستند.

وی، راهدارخانه‌ها را مجهز به تجهیزات گرمایشی و سوخت کافی برای عملیات خواند و یادآور شد: در صورتی که مسافران در راه بمانند همکاران ما در راهدارخانه‌ها از آنها پذیرایی می‌کنند تا مشکل برطرف شود و بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.