معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار همکاری بیشتر فرمانداری ها در سطح شهرستان ها برای تداوم واکسیناسیون کووید ۱۹ شد و گفت: به زودی گروه های سنی زیر ۶۵ سال واکسینه می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛دکتر آبتین حیدرزاده صبح امروز، شنبه در وبینار گزارش صبحگاهی با مدیران شبکه های بهداشت و  درمان تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گرمای کم سابقه هوا در روزهای پیش رو بر اهمیت تداوم واکسیناسیون کووید ۱۹ تاکید کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه به زودی با فراهم شدن واکسن ایرانی، جمعیت بیشتری از گروه های سنی زیر ۶۵ سال تحت واکسیناسیون قرار می گیرند ، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۷ تیم در سطح استان واکسیناسیون گروه های هدف را انجام می دهند که در آینده نزدیک به ۲۴۰ تیم افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با شروع فصل گرما و افزایش گروه های هدف واکسیناسیون، لازم است که همکاری بیشتری در سطح شهرستان ها برای بهبود روند واکسیناسیون صورت گیرد.

دکتر حیدرزاده در ادامه مساعدت بیش از پیش فرمانداری ها و ائمه جمعه شهرستان ها  را برای اجرای بهتر واکسیناسیون خواستار شد و گفت: انتظار داریم در سطح شهرستان ها، فضاهای بیشتر و بهتری که مجهز به امکانات سرمایشی و خنک کننده برای گروه های هدف واکسیناسیون و کارکنان مراکز بهداشت باشد، فراهم شود تا بتوانیم مسئولیت اجرای واکسیناسیون را به درستی انجام دهیم.
معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد : با وجود همه هشدارها و نگرانی ها، متاسفانه عادی انگاری در سطح استان نسبت به انتشار ویروس کووید ۱۹ را شاهدهستیم.
دکتر حیدرزاده در خاتمه‌ یادآور شد: با پایان یافتن امتحانات مدارس، دانشگاه ها و همچنین روند افزایشی مسافرت ها، صعود ابتلا به کووید ۱۹ در استان را شاهد هستیم که این امر نیازمند همکاری بیش از پیش مردم و اصناف برای اجرای پروتکل های بهداشتی است.