به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام روحانی نژاد، مسئول امور استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه، عصر روز گذشته( ۱۰ دی) در جلسه شورای اداری اوقاف گیلان با قدردانی از حضور مردم در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار کرد: ۹ دی یک قیام ملی بود که نظیر آن را در بهمن ۵۷ علیه نظام ستم […]

به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام روحانی نژاد، مسئول امور استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه، عصر روز گذشته( ۱۰ دی) در جلسه شورای اداری اوقاف گیلان با قدردانی از حضور مردم در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار کرد: ۹ دی یک قیام ملی بود که نظیر آن را در بهمن ۵۷ علیه نظام ستم شاهی داشتیم.
وی خاطرنشان ساخت: از نگاه رهبر معظم انقلاب ۹ دی روزی است که باید در تاریخ کشور و انقلاب ما ماندگار شود و این قیام ملی کشور بر علیه فتنه و فتنه گران برای نسل جوان تبیین شود.
روحانی نژاد گفت: ۹ دی ملت با آمدن در صحنه توانستند شرایط کشور را به حالت عادی خود برگردانند.
وی اذعان داشت: در ۹ دی سال ۸۸ خدای متعال از ملت بزرگ ایران دفاع کرد و چهره انسانهای خائن و ناسپاس را برای مردم برملا کرد.
مسئول امور استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به مشکل ساختار اداری در استانها اشاره کرد و گفت: ساختار سازمان اوقاف در حوزه ستادی در حال تدوین است.
وی اعلام کرد: ساختار ستاد مرکزی سازمان به مدت یک سال در حال مطالعه است و به تحول خوبی منجر خواهد شد.
روحانی نژاد اظهار داشت: ساختار باید کوچک سازی شود و پس از پایان ساختار ستادی، اصلاح ساختار استانی و شهرستانی انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: ساختار باید واقع بینانه دیده شود و امروزه هنر نیست که انباشت نیرو در ادارات اشته باشیم.
مسئول امور استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ساختار باید به گونه ای طراحی شود در پیشبرد امور مردم مشارکت داده شوند و ادارات اوقاف، ناظر و سیاستگذار و خط مشی دهنده باشند.
وی تاکید کرد: با بکارگیری ابزار نوین بسیاری از کارهای اداری را بدون بهره بردن از نیروی انسانی می توان انجام داد.
روحانی نژاد اظهار داشت: اگر به ایده و مدل موثر و خلاقیتی جهت تسهیل امور رسیدید بیان کنید چرا که ایده‌های خلاق، سیستم را نجات می دهد.
وی بر نقد دستورالعمل های سازمانی تاکید کرد و گفت: اقتضائات صف متفاوت از اقتضائات ستاد است و نیروی صف با نقد عالمانه و دوستانه می تواند در اصلاح روند اجرای امور، موثر واقع شود.
مسئول امور استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مسئله تعیین امین موقوفات از مسائلی است که رئیس سازمان اوقاف بر آن تاکید دارد گفت: این طرح در راستای چابک سازی ساختار سازمان است.
وی یادآور شد: انتخاب افراد کاردان و صادق به عنوان امین موقوفات به نوعی واگذار کردن کارها به مردم است.
حجت الاسلام روحانی نژاد بر افزایش بهره وری در سازمان اوقاف تاکید کرد و گفت: از سیاست اصلی این دوره از مدیریت اوقاف ارتقای بهره وری، اجرای بهتر نیات واقفان خیراندیش و به کارگیری دانش و فناوری در توسعه وقف است.
دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار از دیگر برنامه های حجت الاسلام روحانی نژاد، مسئول امور استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه است.