اختصاصی/صفیر گیلان؛ محمد رضا محسنی فرماندار شهرستان فومن در نشست با رسانه ها در راستای تولید خبر محتوا در ایام انتخابات و بحران برف   و تشکر از رسانه ها گفت: اعتقاد دارم که رسانه ها مهمترین نقش را  در رساندن صدای مردم به مسئولان دارند. وی با اشاره به اینکه نگاه نقادانه و تحلیلگرانه رسانه […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ محمد رضا محسنی فرماندار شهرستان فومن در نشست با رسانه ها در راستای تولید خبر محتوا در ایام انتخابات و بحران برف   و تشکر از رسانه ها گفت: اعتقاد دارم که رسانه ها مهمترین نقش را  در رساندن صدای مردم به مسئولان دارند.

وی با اشاره به اینکه نگاه نقادانه و تحلیلگرانه رسانه ها باعث می شود  تا جامعه پویا و زنده باشد گفت:خبرنگاران کمبودها و ظرفیت ها را مطرح کنند.

محسنی از رسانه ها خواست تا نگاهشان نگاه جمعیت شهرستان باشد و بزرگترین هنر یک خبرنگار و رسانه تولید مطالبی است که جامعیت داشته باشد.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه خبرنگاران از نگاه محدود بیرون آمده و از هر فرصتی استفاده کنند افزود: بیان عملکرد مسئولان و مدیران از زبانه رسانه ها در واقعه بیانگر عملکرد نظام است.

نماینده دولت تدبیر و امید در فومن با اشاره به اینکه زبان قلم زبان گویای مشکلات و عملکردها باشد افزود: مردم از این زبان  مطالب را بشنوند و مسئولان مطالب را مطرح کنند.

**درخشش فومنی ها در انتخابات حاصل نقش پر رنگ رسانه 

محسنی برگزاری انتخابات را یک وظیفه خواند و گفت:من از مردم شهرستان فومن به خاطر مشارکت  تقدیر می کنم.

فرماندار فومن مشارکت ۷۲ درصدی مردم فومن را در انتخابات  نسبت به دیگر شهرستانهای گیلان رقم بالایی خواند و گفت: این مشارکت نشانه نقش پر رنگ رسانه ها و خبرنگاران است.

وی افزود: رسانه ها در یک پروسه ملی با نگاه ویژه و مشارکت با مجریان انتخابات  مشارکتی را فراهم  و باعث شدند تا شهرستان فومن خوش بدرخشد.

محسنی با بیان اینکه در برف نیز کارهای بزرگی در شهرستان اجرایی شد که از جمله بازگشایی مسیرها و جلوگیری از قطع طولانی مدت برق بود گفت: البته باید متذکر شوم که ما در اجرای کارها مشکلات و نقص هایی داشتیم ولی در انجام کارها توانستیم رضایتمندی مردم را داشته باشیم.

**بیداری مسئولان در بحران کرونا آرامش مردمی را رقم زد

فرماندار فومن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ایام کرونا مدیران برخی ارگانها بیدار بودند/فت: بیداری مسئولان آرامش را به مردم هدیه داد .

محسنی از برگزاری ۱۹ جلسه با بیش از ۱۹۳ مصوبه در ایان کرونا خبر داد و گفت: ما در فوت در زمان شیوع کرونا کمترین آمار را داشتیم.

وی ضمن تقدیر از همراهی اداره صمت شهرستان فومن گفت: اصناف شهرستان با همکاری فرمانداری مکانهایی چون قلیانسرا و قهوه خانه ها را بست و این امر موجب جلوگیری از شیوع کرونا شد.

وی اصناف و اداره صمت را جزء سومین حوزه ای خواند که در ایام کرونا نقش موثر در ارامش شهرستان داشته و مصوبات را اجرایی نمودند.

پروژه های فومن فاقد مدیریت مالی

نماینده دولت تدبیر امید در شهرستان فومن به ظرفیتهای شهرستان فومن در حوزه کشاورزی،صنعت و گردشگری اشاره و افزود:در بخش کشاورزی در حوزه غیر از برنج توان تولید در نوغان و توت فرنگی و گل محمدی و گیاهان دارویی و صنوبر کاری می توان توجه کرد.

محسنی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و آب زراعی هر منطقه و روستایی که مشکل داشته باشد بنده ابتدا خودم بازدید و سپس مدیران استانی را برای بازدید دعوت می کنم.

وی مشکلات رودخانه ها و سر دهنه های کشاورزی را عمده مشکل بخش  خواند و گفت:وقت و انرژی گذاشتن در حوزه کشاورزی مهمترین عامل تامین کننده درآمد ناخالص ملی است.

محسنی تصریح کرد؛ نظر مهندسان دربرداشت رودخانه ای  مهم است و در برخی نقاط  برداشت مصالح غیر مجاز بوده  که آسیب هایی را هم در پی داشته است.

وی عدم اجرای اصولی پروژه ها را  عمده مشکلات سر دهنه های کشاورزی در شهرستان فومنخواند و گفت: عدم مدیریت اعتبارمالی در پروژه ها عامل کار مقطعی و مشکلات هر ساله بوده است.

این مسئول نوغانداری را یکی از حوزه های مهم کشاورزی در شهرستان فومن خواند و گفت:  با تلاش در این حوزه و حمایت دولت  می توان با تولید ۸۰ تن پیله و افزایش ۳۰ درصدی به ۲۰ سال قبل برگشت و فومن را در رتبه اول پرورش نوغانداری در گیلان رساند  .

فرماندار فومن خواستار جمع آوری بانک اطلاعاتی از تعداد فارغ التحصیلان حوزه کشاورزی شد و گفت:با تشکیل کارگروهی از جهاد کشاورزی و منابع طبیعیو بخشداریها   زمینهای رها شده شهرستان تعیین تکلیف شوند.

وی زراعت چوب را در شهرستان در جایگاه مطلوبی ندانست و گفت:بزرگترین کارخانه نئوپان فومنات در شهرستان فومن وجود دارد و مواد اولیه آن پوب است که  با زراعت چوب و کاشت صنوبر قابل تامین است و نیاز به واردات نیست.

شهرکهای صنعتی فومن کم نفس تر از گذشته

محسنی دو شهرک صنعتی فومن را نیمه جان خواند و گفت: امروز برخی بخشها در این شهرک تعطیل است.

محسنی فومن را مقصد سفر خواند و گفت: قلعه رودخان و ماسوله هنوز جا نیافتاده و ما گردشگری سنتی داشته  و ضعف توریسم پذیری داریم.

وی در پاسخ به خبرنگار صفیر گیلان که خواستار راه اندازی خط( سامد) یا همان خط ۱۱۱ در زمان کرونایی شد گفت: این خواسته شما  بسیار به جا بوده و ما تلاش می کنیم تا جهت ارتباط راحت مردم با فرماندار این خط را فعال کنیم.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری

خبرنگاران فرماندار