صفیر گیلان؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی مانور زلزله و ایمنی مدارس است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به برگزاری این مانور گفت: هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌ های طبیعی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اهداف اجرایی این مانور اظهار کرد: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی مانور زلزله و ایمنی مدارس است.

غلامی با اشاره به اجرای این مانور در دبیرستان شهید بهشتی شهر رشت افزود: بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی در فاصله زمانی ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه صبح امروز دوشنبه تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری دبیرستان شهید بهشتی شهر رشت برگزار شد.

سیاوش غلامی با اشاره به ویژگی‌های این مانور افزود: سرعت عمل و افزایش مهارت های دانش آموزان از ویژگی مهم مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است، همچنین پناه گیری و خروج اضطراری ایمن ۲ رکن مهم و اساسی در هنگام وقوع زلزله به ویژه در مدارس است که تمرین و تکرار آن برای سلامت و ایمنی دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار داشت: در اجرا و برگزاری این مانور تلاش شد تا با محوریت ایمنی در برابر زلزله در مدرسه و خانه، اطلاعات جامعی به مخاطبان مانور ارایه شود که با فراگیری آن مطالب بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند.

شایان ذکر است: این مانور با حضور ۲۰ نفر از عوامل امدادی معاونت امداد و نجات استان و امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان رشت و ۵۰ نفر از دانش آموزان مدرسه شهید بهشتی با پشتیبانی ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی کمک دار، ۳ تخته چادر امدادی برگزار شد.

گفتنی است: این مانور با حضور امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، محمد رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر، امیرعباس گچکار معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان، رضا سلیمی رئیس هلال احمر رشت، علی فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت و برخی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل دبیرستان شهید بهشتی شهر رشت برگزار شد.