صفیر گیلان؛سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیش از دو میلیون و ۱۴۱ هزار گیلانی بالای ۱۲ سال را واجد شرایط دریافت واکسن دانست و گفت: تاکنون بیش از ۵۴۰ هزار گیلانی هر دو دُز واکسن را دریافت کرده اند.

صفیر گیلان؛فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مراکز فعال واکسیناسیون در استان گیلان، اظهار کرد: این مراکز ثابت و متغیر بوده و بر اساس شرایط، تعداد واکسن و میزان توزیع آن در سطح استان تعداد این مراکز و پایگاه‌ها نیز تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه در روز گذشته شاهد فعالیت ۲۱۷ پایگاه ثبات و متغیر در واکسیناسیون در سراسر استان بودیم، افزود: با توجه به تراکم جمعیت و به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام در شهرستان رشت ۵۴ پایگاه فعالیت می‌کنند.

مهرابیان اضافه کرد: دو میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۰۲ نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان گیلان واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۸۳۰ نفر دُز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند، گفت: این تعداد معادل بیش از ۶۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان گیلان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: ۵۴۷ هزار و ۴۸۹ نفر معادل بیش از ۲۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نیز هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با تأکید بر تلاش مسئولان علوم پزشکی گیلان و سایر دستگاه‌ها برای تسریع در روند واکسیناسیون و رسیدن به استانداردهای لازم، افزود: با وجود واکسیناسیون همچنان شهروندان باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

مهرابیان با بیان اینکه روند ابتلاء و بستری‌ها در استان نزولی است، اظهار کرد: هم اکنون ۳۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان گیلان بستری هستند.

وی با اشاره به پذیرش ۵۶ بیمار جدید در مراکز درمانی استان گیلان، گفت: ۸۲ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متأسفانه در مجموع ۸۴ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی استان در شرایط بد قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آخرین رنگ بندی‌های کرونایی نیز اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر هشت شهرستان گیلان در وضعیت زرد و یک شهرستان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند./مهر