صفیر گیلان؛مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به تاثیر مثبت رعایت تقویم زراعی به جهت صرفه جویی در مصرف بهینه آب کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۸۰ درصد کشاورزان گیلانی ، تقویم زراعی را رعایت کردند.

 به گزارش صفیر گیلان ؛ وحید خرّمی با اعلام این مطلب در دیدار با محمد رضا احمدی سنگری نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب استان و شهرستان رشت گفت : ، در سال زراعی جاری به دلیل کمبود منابع آبهای سطحی در تأمین آب کشاورزی ، تمامی ایستگاهای پمپاژ و چاههای عمیق در اختیار این شرکت در مدار  بهره برداری بوده اند.

وی افزود در سالی که به اذن مقام معظم رهبری که مزین به عنوان ؛ تولید ، پشتیبانی و مانع زدایی ها است ،همه تلاشهای خودمان را هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزاری با توجه به محدودیت های منابع آبی به دلیل کاهش بارش ها و کاهش آورد سد سفید رود به کار بستیم تا کشاورزان زحمتکش گیلانی آسیبی به جهت تنش آبی نبینند .

محمد رضا احمدی سنگری نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش های متولیان آب استان در جهت تأمین آب کشاورزی اظهار داشت ؛ سال زراعی جاری به دلیل کاهش بارش ها،  سال بسیار پر دغدغه و نگران کننده ای بود که الحمد الله با مدیریت جهادی متولیان آب ، سال زراعی موفقی را تا کنون شاهد بودیم .

 وی به احیاء و مدیریت آب بندانها در سطح استان اشاره کرد و افزود لایروبی انهار و تجهیز ایستگاهای پمپاژ در سال زراعی جاری بسیار ارزشمند بوده و نیاز است که در سالهای آتی نیز این موارد در دستور کار متولیان امر قرار گیرد .