صفیر گیلان همزمان با ایام ا.. دهه فجر ، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در گزارشی آماری ، عملکرد کمیته های رسیدگی و بررسی به درخواست های تطبیق عناوین شغلی بیمه شدگان را تشریح نموده و از تایید ۱۱۸۰ فقره از پرونده ها در این حوزه خبر داد .

به گزارش صفیر گیلان همزمان با ایام ا.. دهه فجر ، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در گزارشی آماری ، عملکرد کمیته های رسیدگی و بررسی به درخواست های تطبیق عناوین شغلی بیمه شدگان را تشریح نموده و از تایید ۱۱۸۰ فقره از پرونده ها در این حوزه خبر داد .  به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با بیان اینکه سازمان از طریق حضور پویا و موثر در فضای کسب و کار خود را متعهد به شفافیت و پاسخگویی به ذینفعان میداند اظهار داشت پیگیری امور و رسیدگی به درخواست های مخاطبان از اولویت های کاری ما تلقی میگردد .

وی با اشاره به اینکه در سالجاری تعداد ۱۴۱۵ درخواست بررسی و تطبیق مشاغل بیمه شدگان در کارهای سخت و زیان آور به این اداره کل ارسال گردیده ، اذعان داشت از این بین ۱۱۸۰ مورد یعنی بیش از ۸۳ درصد پرونده ها با تایید کمیته همراه بوده و ۲۳۵ فقره از درخواستها با عدم تایید همراه بوده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین افزود : از ۱۱۸۰ مورد تایید شده نیز ۳۹۱ فقره بر اساس قانون ، شرایط سن و سابقه برای احراز بازنشستگی سخت و زیان آور را دارا نبوده اند و ۷۸۹ مورد شرایط را داشته اند .

کیوان مرتضوی در ادامه اظهار داشت در این مدت ۶۷۸ پرونده منجر به برقراری بازنشستگی گردیده و در خصوص ۱۵۴ درخواست باقیمانده نیز به دلیل مواردی همچون عدم صدور ترک کار یا فقدان لیست و … امکان برقراری مقدور نگردیده است .

خاطر نشان میسازد این آمار به جز مواردی است که بدون نیاز به تطبیق شغلی به جهت رعایت اولیه در لیست حق بیمه و عدم نیاز به درخواست رسیدگی از سوی بیمه شدگان ، به بازنشستگی منتهی شده است .

شایان ذکر است در سالجاری بیش از ۶۰۰۰ نفر به جرگه بازنشستگان تامین اجتماعی استان پیوسته اند .