صفیر گیلان؛دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک ، با اشاره به تشدید نظارت‌ها در ایام نوروز، گفت: کارشناسان نظارتی دانشگاه علوم پزشکی در دو حوزه بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی بر عملکرد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین راهی نظارت می‌کنند. وی تصریح کرد:در […]


صفیر گیلان؛دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک ، با اشاره به تشدید نظارت‌ها در ایام نوروز، گفت: کارشناسان نظارتی دانشگاه علوم پزشکی در دو حوزه بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی بر عملکرد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین راهی نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد:در حوزه بهداشت با حضور ۲۵۰ بازرس از ۱۵ اسفند ماه تا ۲۹ اسفند، ۲۵ هزار و ۹۶۵ مورد بازرسی در سطح گیلان، به انجام رسیده است و طی این ایام بیش از ۱۷ تن مواد غذایی غیر بهداشتی در سطح عرضه جمع‌آوری و معدوم شده است.

 یوسف‌زاده ادامه داد: ۳۸۱ واحد غیر بهداشتی طی این ایام به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۵۲ واحد نیز تعطیل شد و به ۱۴۹۵ واحد اخطار داده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه نظارت بر درمان، در سرلوحه اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد، گفت: در حال حاضر نظارت بر بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها توسط ۳ تیم نظارتی در ساعات مختلف شبانه روز به انجام می‌رسد.

وی از عدالت محوری و پایبندی به اخلاق حرفه‌ای به عنوان ارزش‌های نهادینه شده در برنامه راهبردی دانشگاه یاد کرد و خواستار اشراف بیشتر سازمان‌های حوزه سلامت بر تخلفات احتمالی شد.

 طرح سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ اجرا می‌شود./ایسنا