بیمارستان بدون پزشک!//لطفاً به مرکز استان مراجعه کنید

  پرینت
بیمارستان بدون پزشک!//لطفاً به مرکز استان مراجعه کنید
شناسه خبر : 34485 | تاریخ انتشار : 22 اسفند 1398 - 0:06 | 5888 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

اختصاصی/صفیر گیلان؛نبود «پزشک متخصص یا عمومی» در تنها بیمارستان عمومی شهرستانی در غرب گیلان  موجب نگرانی و گلایه مردم  این شهرستان شده و به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آنان در این روز های کرونایی تبدیل شده است، مشکلی که به‌طور مستقیم با سلامت می تواند ارتباط  داشته باشد.  خبرنگار صفیر گیلان این روزها به تکرار […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛نبود «پزشک متخصص یا عمومی» در تنها بیمارستان عمومی شهرستانی در غرب گیلان  موجب نگرانی و گلایه مردم  این شهرستان شده و به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آنان در این روز های کرونایی تبدیل شده است، مشکلی که به‌طور مستقیم با سلامت می تواند ارتباط  داشته باشد.

 خبرنگار صفیر گیلان این روزها به تکرار در دل نوشته مخاطبان و یا در تماس تلفنی و یا در بازدید میدانی این موضوع را دریافت و البته گاهی هم از مسئولان تعداد بیماران بستری شده و یا میزان مرگ و میر در این مرکز بیمارستانی و یا تعداد ترخیص شدگان را جویا شده ولی البته جواب قانع کننده نگرفته و خود نیز گریزی زده و در این بیمارستان بازدید داشته ولی نتوانست به آن چیزی که نگاه مخاطب بوده دسترسی پیدا کند.

 پزشک متخصص یا پزشک عمومی در هاله‌ای از ابهام

نبود پزشک متخصص در تنها بیمارستان عمومی شهرستان …. موجب نگرانی و گلایه مردم در این شهرستان شده و به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آنان تبدیل شده است، مشکلی که به‌طور مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد و مردمی که توان ویزیت پی در پی را در نزد پزشکان شهر ندارد و آنچه نگاه طرح جامعه سلامت وزارت بهداشت برای کمک به قشر ضعیف جامعه است  در این منطقه عملی نشده  و اگر هم شده کم رنگ و مردم گرفتارند. .

تعدادی از مردم شهرستان …در گفتگو با خبرنگار این رسانه، خواستار پیگیری و رفع سریع این مشکل شدند که در ادامه می‌خوانید.

یک بانوی…در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان گفت: هر وقت به بیمارستان مراجعه کردیم گفتند که پزشک متخصص حضور ندارد و یا سرفه دارید بروید بیرون و یا ماسک بزنید دریغ از اینکه بدانند آیا توان خرید ماسک را دارم آیا توان ویزیت به دستان مهربان یک پزشک متخصص را دارم.

بانوی دیگر….در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان با گلایه از مسئولان شهرستان و نماینده و مدیر بیمارستان اظهار کرد: مشکل بزرگ بیمارستان … کی قرار است حل شود؛ بیمارستان به این بزرگی پزشک متخصص و پزشک عمومی در زمانی که ضروری نیاز باشد ندارد، شاید کسی توان مالی رفتن به بیمارستان رشت را نداشته باشد، آن‌وقت تکلیفش چیست؟

و  جوانی که از ناله پدر پیرش نگران و بر افروخته بود با عصبانیت گفت: چرا این‌همه هزینه شد که بیمارستان بسازند؛  یعنی واقعاً هیچ مسئولی در  این شهر پیدا نمی‌شود که پیگیر این مشکل  باشد و یا حداقل در نیمه های شب به عنوان یک بیمار به این بیمارستان سری بزند.. و حال و روز اندک مراجعه کنندگان را به این مرکز ببیند.

وی می‌ گوید: کسانی که دستشان به دهانشان می‌رسد، برای رفت‌وآمد به شهر رشت مشکلی ندارند، اما قشر ما که هیچ کاری نداریم، تکلیفمان چیست ،مگر نه اینکه امروز در سراسر کشور بیمارستانها بیشترین خدمات را به بیماران مبتلا به آنفولانزا و یا ویروس کرونا  ارائه می دهند و در این بیمارستان….!!!!

نبود پزشک  چه توجیهی می‌تواند داشته باشد!

پی نوشت/شهرستان هایی که سهم زیادی در چرخه اقتصادی کشور دارند، آیا باید مردمان  زحمتکش آن علاوه بر درد و استرس کرونا و این آشفته بازار ویروسی اقتصاد استرس رسیدن به بیمارستان رشت و هزینه های جاری یک ویزیت در نزد یک پزشک متخصص را هم داشته باشند؛ نبود پزشک حتی یک لحظه در این روزها  در هر مرکز درمانی هم خطرساز است.

البته بسیاری از کاربران رسانه  صفیر گیلان برای پرستارانی که با چنین لباس هایی خدمت می کنند دعا کرده و آرزو کردند که سلامت بمانند. به گفته عده ای از کاربران، پرستاران همیشه در برابر بیماری ها در خطر هستند و جانشان را در دست گرفته و کار می کنند. به گفته این دسته از کاربران، صف اول خدمت رسانی به مردم متعلق به پرستاران است که در شرایط سختی کار می کنند.

***این رسانه ضمن تقدیر از تلاش تمامی پرستاران و خدماتی های بیمارستان و پزشکان و پرسنل  گیلان امیدوار است تا مشکلات بیمارستانهای غرب گیلان در این برهه از زمان با ورود پزشکان مهربان با بیماران مهربان باشد.***

زلیخا صفری راسته کناری

 

برچسب ها
نوشته های مشابه
شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت در شعله های آتش
۳۲ تخت بستری به آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت اهدا شد
برخورداری از نیروی انسانی توانمند جزء مزیت های شرکت است
بازدید شهردار رشت از روند کاشت درختان اصیل و بومی در ورودی شهر رشت
۲۵درصد سرمایه گذاری خارجی ۲۰ ساله اخیر گیلان در دولت سیزدهم بوده است/۱۵۰ تقاضای سرمایه گذاری در استان
٨٠ میلیون جایزه در پویش «با انرژی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.