بیمارستان تالش فاقد آمبولانس و دستگاه اکسیژن‌ساز است/برنامه ای در شبکه باران برای تالشی زبانان وجود ندارد

  پرینت
بیمارستان تالش فاقد آمبولانس و دستگاه اکسیژن‌ساز است/برنامه ای در شبکه باران برای تالشی زبانان وجود ندارد
شناسه خبر : 41384 | تاریخ انتشار : 01 دی 1399 - 13:37 | 47828 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

محمد یاری،از آقای وزیر بهداشت تقاضا می‌کنم هر چه زودتر قبل از فرا رسیدن فصل زمستان کمبودهای بیمارستان جدید تالش را مرتفع و معوقه حقوق پرستاران را پرداخت کنند به علاوه ۳ بیمارستان تالش، رضوانشهر و ماسال فاقد آمبولانس مناسب است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری در نشست علنی (یکشنبه ۳۰ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: سلام بر مردم شریف و صبور گیلان، استان رنج و برنج که در دامانی آکنده از موهبت‌های الهی با بی‌محبتی برخی مسئولان با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنان صبورانه با گام‌های محکم در راه آبادانی وطن می‌کوشند.

نماینده مردم توالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سلام بر مردم شریف تالش، رضوانشهر و ماسال که مردمان سرزمین شور، غرور و افتخار هستند و چون راشی سربلند بر تارک تاریخ می‌درخشند، سلام بر دستان پینه بسته کشاورزان طالشی که مدال افتخار شرافتمندی هستند.

وی در ادامه میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت و تصریح کرد: در حالیکه تخت‌های بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی می‌باشد، ایثار و از خود گذشتگی کادر بهداشت و درمان قابل ستایش است و در این میان مدافعان خط مقدم سلامت و درمان کار را تمام کرده‌اند. این عزیزان معنای غیرت و تعصب ایرانی- اسلامی را امضا کردند.

راه سردار شهید سلیمانی با شهادت آغاز می‌شود

محمد یاری یادآور شد: در سالگرد شهادت سردار سلیمانی خیلی دلمان برای وی تنگ شده است، حاج قاسم نماد امنیت ایران بود، وی خطر کرد، حاج قاسم یک راه است که این راه با شهادت آغاز می‌شود.

بیمارستان تالش فاقد دستگاه اکسیژن‌ساز است

وی خاطرنشان کرد: گیلان استانی که روزها در بحران کرونا اسیر شده است و مراکز درمانی این استان خسته و جوابگوی خیل بیماران نیست و باید به فکر تجهیزات و امکانات مراکز درمانی بود.

محمد یاری ضمن تشکر از ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران در افتتاح بیمارستان تالش، عنوان کرد: این بیمارستان فاقد دستگاه اکسیژن‌ساز مناسب است که از آقای وزیر بهداشت تقاضا می‌کنم هر چه زودتر قبل از فرا رسیدن فصل زمستان کمبودهای بیمارستان جدید تالش را مرتفع و معوقه حقوق پرستاران را پرداخت کنند به علاوه ۳ بیمارستان تالش، رضوانشهر و ماسال فاقد آمبولانس مناسب است که اهتمام ویژه در این خصوص را درخواست دارم.

جوانان تالش با مشکل تامین اینترنت و تبلت مواجه هستند

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش این مناطق، افزود: در حالیکه آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری به صورت فراگیر در دوران کرونا از مراکز آموزشی به منازل نقل مکان نموده است در مناطق دور دست تالش اینترنت در دست نیست و شاهد هستیم جوانان تالشی در کوهستان‌ها به دنبال اتصال به اینترنت، آلاچیق در ارتفاع برپا کرده‌اند و برخی بضاعت تهیه یک گوشی و تبلت را ندارند.

محمد یاری بیان کرد: در روزهایی که بیماری کرونا بازار را به کسادی نزدیک کرده است لازم است از کلیه بازاریان عزیز که در روزهای با تعطیلی بازار در قطع زنجیره کرونا همت ورزیدند کما تقدیر و تشکر را داشته باشم.

وی افزود: اما سد شفارود، کمربندی تالش، کارخانه چوکا، پل اسالم، پل تالش، راه آهن گیلان، منطقه آزاد و بندر تالش مرتب در مجلس مطرح می‌شود و مردم حوزه انتخابیه از نماینده انتظار نتیجه را دارند. لذا تاکید بر اتمام پروژه‌های ناتمام در حال ورود به سال ۱۴۰۰جزء مطالبات مردم است تا تغییرات در مسیر توسعه را لمس کنند.

محمد یاری اظهار کرد: مردم ولایتمدار تالش، رضوانشهر و ماسال همیشه در بیش از ۴ دهه گذشته نشان دادند که دلداده به انقلاب و مطیع دستورات رهبری هستند انتظار دارند کمبودها مرتفع شوند.

تیم چوکا نماد تالش است

وی در مورد وضعیت آب تالش، افزود: ۹۵ درصد از سردهنه‌ها در اثر سیل اخیر تخریب شده‌اند و تا قبل از آغاز فصل کشاورزی باید به فکر بود.

محمد یاری بیان کرد: در حوزه ورزش تیم چوکا نماد تالش است، فوتبال که در دنیا به صنعت و تجارت تبدیل شده است تیم چوکا و کارخانه چوکا که سالهاست از هم جدا شده‌اند و دیگر چوکا یک تیم صنعتی نیست و فقط نام چوکا را یدک می‌کشد.

وی افزود؛این تیم نیز میزبانی را به لحاظ‌عدم وجود زیرساخت برغم دستور ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه جهت تجهیز این ورزشگاه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و مسئولیت تضییع حقوق میزبانی این تیم ریشه دار برعهده مسئولان ورزشی کشور و استان است.

وی افزود: بیش از ۳ ماه از دستور بررسی وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت مطالعه و سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال می‌ذرد اما برابر پیگیری‌های انجام شده تاکنون اقدام خاصی از سوی آن سازمان صورت نپذیرفته است.

محمد یاری عنوان کرد: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از مردم شریف گیلان تالشی زبان هستند برنامه مناسب آن‌ها در شبکه باران وجود ندارد تنها برنامه‌ای هم که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و هفته‌ای یکبار پخش می‌شود مدتی است به علت نبود بودجه به چالش کشیده شده است، این بی‌عدالتی فرهنگی است بنابراین ضمن تشکر از مدیر شبکه باران برای زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان تالشی لازم است در این حوزه سیاستگذاری بهتری صورت پذیرد تا هنرمندان تالشی به علت مشکلات معیشتی خانه‌نشین نشوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ضمن تشکر از اداره کل گردشگری گیلان و سپاه استان مبنی بر ایجاد موزه تاریخ و فرهنگ تالش در کاخ سردار امجد، تاکید کرد: شایسته است وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تخصیص اعتبارات مناسب نسبت به معرفی فرهنگ و تمدن این سرزمین کهن و باستانی اقدام لازم را مبذول دارد. همچنین انتظار است با معرفی روستاهای ثبت ملی در حوزه صنایع دستی و روستاهای ارده و شالما در جهت اشتغال پایدار و معرفی این فرهنگ غنی تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این روزها بیشترین حرف مردم معطوف به گرانی‌ها است، خطاب بنده به دولت است که:

چه خوش بی‌مهربانی هر دو سر بی‌ / که یکسر مهربانی دردسر بی

ما مطابق منویات مقام معظم رهبری به دنبال تعامل هستیم، آیا شما به وظایف خود عمل می‌کنید؟ در بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته و آشنا به کار در حوزه‌های مختلف اهتمام ورزید تا مدیون این مردم عزیز و فرهیخته نباشید، مقام عظمای ولایت در خصوص حل مشکلات به تقویت ارزش پول ملی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی و در راس آن رونق تولید تاکید فرمودند که باید سرلوحه کارها قرار گیرد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.