رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده جهت رفع مشکلات تنش آبی در شهرستان رودبار گفت: اصلاح بخشی از خط انتقال لوشان از محل اعتبارات تنش آبی در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به لوله های خریداری شده برای شهر منجیل، بازسازی بخشی از خطوط انتقال آب شرب این شهر نیز انجام خواهد شد.

سید محسن حسینی همچنین با تاکید بر اصلاح خطوط آبرسانی روستای کوشک افزود: اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب شرب شهرستان رودبار، احداث مخزن ۱۰۰ مترمکعبی شهر توتکابن و حفر یک حلقه چاه در شهر منجیل در دستور کار شرکت آب و فاضلاب گیلان قرار دارد.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو از محل اعتبارات ملی در قالب اعتبارات خشکسالی و تنش آبی برای حفر چاه منجیل و احداث مخزن توتکابن تأمین اعتبار نموده است افزود: امیدواریم با مساعدت فرمانداری رودبار ، اعتبار مناسبی از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان برای اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب تخصیص یابد.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین تصریح کرد: آب شرب پایدار ۵ شهر و ۲۸ روستای شهرستان رودبار در آینده از “سد دیورش” تامین خواهد شد که هزینه اجرای آن از محل اعتبارات استانی تأمین می شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعات طرح فاضلاب رودبار و منجیل به اتمام رسیده ، خواستار پیگیری نماینده مردم شریف شهرستان رودبار برای تصویب این طرح در پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و تخصیص اعتبار آن شد.