فرماندار رشت با اشاره به اختصاص سهمیه احداث ۲۱۶ واحد مسکن محرومین  به شهرستان رشت، تاکید کرد: با توجه به جمعیت بالای افراد تحت پوشش شهرستان رشت، میزان سهمیه شهرستان رشت باید متناسب با این جمعیت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛جلسه بررسی مشکلات مددجویان کمیته امداد شهرستان رشت با حضور فرماندار و نمایندگان شهرستان رشت و مدیران کل کمیته امداد و بنیاد مسکن استان گیلان، صبح امروز در فرمانداری رشت برگزار شد.

مهندس علی فتح اللهی فرماندار رشت در این نشست با اشاره به سهمیه شهرستان رشت جهت احداث ۲۱۶ واحد مسکن محرومین، تاکید کرد: با توجه به جمعیت بالای مددجویان کمیته امداد در سطح شهرستان رشت، انتظار می رود متناسب با این جمعیت، سهمیه شهرستان رشت در زمینه احداث مسکن محرومین افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما این است که محرومیت‌ها را در سراسر شهرستان رفع کنیم، اظهار کرد: اگر نسبت به ارائه خدمات همدل و همراه باشیم می‌توانیم به اهداف تعیین شده برسیم البته سرعت کار نباید موجب کاهش دقت شود.

مهندس فتح اللهی ضرورت شناسایی اشکالات طرح مسکن محرومان را یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی گیلان و مازندران، کمتر از یک ماه برای اجرای این طرح فرصت داریم لذا باید به صورت ویژه این موضوعات را پیگیری کنیم.

فرماندار رشت همچنین با بیان اینکه در راستای اشتغال مددجویان کمیته امداد، ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به شهرستان رشت، اختصاص یافته است، افزود: با پیگیری های صورت گرفته، تاکنون بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از این تسهیلات جذب و به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است و امیدواریم با رفع مشکلات پیش رو، جذب و پرداخت این تسهیلات به صورت صد در صدی انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار، افزود: اگر محرومان مسکن داشته باشند اما فاقد درآمد باشند مشکلاتشان پابرجا خواهد ماند لذا باید نسبت به پیگیری موضوعات مربوطه اقدام کنیم.

سردار آقازاده نماینده شهرستان رشت نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه امکانات و تسهیلات در بین شهرستان های استان گیلان، افزود: متاسفانه در توزیع خدمات مربوطه نسبت به جمعیت محرومین شهرستان رشتف عدم توازن وجود دارد.

وی  با بیان اینکه باید به محرومین حاشیه شهررشت توجه بیشتری صورت پذیرد،گفت: انجام طرح در محدودیت زمانی و با عجله، ممکن است موجب اجحاف و تضییع حقوق افراد شود.

دکتر احمدی دیگر نماینده شهرستان رشت نیز در این نشست با تاکید بر اینکه شناسایی محرومین باید بر اساس شاخص و مبنا انجام شود، اظهار داشت : باید دقت شود در این زمینه بی عدالتی به وجو نیاید.

وی با بیان اینکه متاسفانه استان گیلان در برخی از زمینه ها از بسیاری از استان های محروم کشور نیز محروم تر است، افزود: محرومیت استان گیلان در پشت سرسبزی آن پنهان مانده است و باید این محرومیت را فریاد زد.