اختصاصی/صفیر گیلان؛مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان  با بیان اینکه از میان ۳۱ استان کشور  که همه  همگام و همزمان شروع به تبدیل مجوزها کردیم افزود:الحمدالله گیلان با یک اختلاف زیاد از استانهای دیگر تونسته جایگاه دوم  در  تبدیل مجوز را به خود حفظ کند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛زلیخا صفری راسته کناری؛سومین نشست هم اندیشی تبدیل مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا برای پروانه های کسب قدیمی با حضور علیرضا نوروزی بهمبری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان و فرمانداران ،معاونین  برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداریهای شهرستانهای گیلان،روسای اتاق های اصناف،رواسای ادارات صمت و کارشناسان صنعت ،معدن و تجارات در سالن اداره کل امور اقتصادی و  دارایی گیلان برگزار شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با بیان اینکه امروز سعادت میزبانی از جمع کثیری متولیان فعالان بخش خصوصی هستیم گفت:ما از همکاران بخش خصوصی کمال تشکر و قدردانی را دارم زیرا هر چه ما در تلاش هستیم و بعنوان کارگزار برای شما زحمت داریم نتیجه و خیر و برکات آن قرار با دستان شما به شما بر می گردد و مفهوم توسعه هم همین را ترغیب می کند “به دست مردم برای مردم”.

نوروزی بحث  تبدیل مجوزها را مستاق بارز یک عملکرد و اقدام توسعه گرایانه خواند و افزود:به گفته رهبر معظم انقلاب امسال هم  به تاسی از  فرمایشات ایشان در طی  ۱۶ سال گذشته محوریت را به موضوع اقتصاد اختصاص داده و تاکید ما هم مشارکت مردم در حوزه اقتصادی است.

وی اقزود؛خوشبختانه در استان گیلان در طی این چند ماهی که از صدور مجوز ،تمدید مجوز و تبدیل مجوزها می گذرد کمیت و کیفیت خودش را در مشارکت به اثبات رسونده و برای ما جای افتخار و خوشحالی است .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان  با بیان اینکه از میان ۳۱ استان کشور  که همه  همگام و همزمان شروع به تبدیل مجوزها کردیم افزود:الحمدالله گیلان با یک اختلاف زیاد از استانهای دیگر تونسته جایگاه دوم  در  تبدیل مجوز را به خود حفظ کند.

نوروزی حفظ جایگاه دوم کشوری در تبدیل مجوزها نشانه مشارکت مردمی در فرایند رشد و توسعه اقتصادی خواند و گفت:اقتصاد هوشمند و الکترونیک در فرایندها یک عملکرد از پیگیری وزارت امور  اقتصاد و دارایی به عنوان متولی در حوزه ضوابط، قوانین،فراینده ها ، آیین نامه ها،دستوالعمل ها  و … است که اختلال در امر محیط  کسب و کار ایجاد می کنند  و این وزارت خانه باکشف این عوامل اختلال زا در راستای رفع عوامل آنها  اقدام می کند تا  این سنگ ریزه های  از جلوی پای فعالیت فعالان اقتصادی برداشته شود و سهولت و تسریع در کار  و فعالیت انان ایجاد شود .

نوروزی بهمبری با بیان اینکه  همه ی شما می دانید که با چه سختی ، مشکلات ، موانع ، زمان بری  و حتی پرداخت هزینه های غیر متعارف خیلی از ما  و اقوام ما پشت در بسته ادارات و دستگاه متولی  صدور مجوز می ماندند و بخاطر این ماندنها  و …. در این میان پیشنهادات از هر دو سو  مطرح  می شد که خارج از عرف و قانون بوده گفت: برای جلوگیری از این بی قانونی ها و مشکلات  همه تلاش کنیم تا در این تبدیل مجوز برای جلوگیری از  قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا  اقدام کنیم.

نوروزی بهمبری با بیان اینکه  همه ی شما می دانید که با چه سختی ، مشکلات ، موانع ، زمان بری  و حتی پرداخت هزینه های غیر متعارف خیلی از ما و اقوام ما پشت در بسته ادارات و دستگاه متولی صدور مجوز می ماندند و بخاطر این ماندنها  و …. در این میان پیشنهادات از هر دو سو  مطرح  می شد که خارج از عرف و قانون بوده گفت: برای جلوگیری از این بی قانونی ها و مشکلات  همه تلاش کنیم تا در این تبدیل مجوز برای جلوگیری از  قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا  اقدام کنیم.

وی با اشاره بهاینکه گاهی متولیان امر در فرایند مجوز با پیشنهاد و اشارتی متولیان امر در پشت و درهای پشتی را به ما پیشنهاد می دادند که این درهای پشتی مصداق بارز و عینی از  فضای فساد امیز صدور مجوز بود گفت: به تاکیدات قوه قانونگذار و عزم و درایت دولت سیزدهم و راهبری وزارت امور اقتصاد و دارایی ما درصدد  بودیم و هستیم که درهای پشتی را برای همیشه قفل کنیم و آنچه که هست شفا و با سهولت بیشتر و هزینه کمتر مجوز برای فعالان اقتصادی صادر شود.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان  تصریح کرد؛ ما کارگزاران و دولت مردان وظیفه داریم تا تا با امن کردن و سهل کردن با تسهیل فضای کسب و کار امنیت برای فعالان اقتصادی بیشتر کنیم  و به آنها جرات بدیم که هزینه مبادله کاهش و سود آوری افزایش پیدا کند.

نوروزی با اشاره به اینکه فرایند تبدیل مجوز کاذی به الکترونیک از مرداد ماه ۱۴۰۱ با راهبری وزارت امور اقتصادی و دارایی شروع شد ؛گفت در این فرایند تاکید شده بود که مجوزهای که جدید صادر می شوند همه به شکل  شناسه یکتا صادر شود  و مجوز با مستندات و فرایند از قبل تعیین شده صادر شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان تاکید کرد: اگرچه برای صدور تبدیل مجوز‌ها براساس قانون از ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فردی که شناسه یکتا ندارد به منزله بدون مجوز است، اما با تندی برخورد نمی‌کنیم بلکه کاری می‌کنیم تا در فرصت باقی مانده همه وارد درگاه شوند و درصد کمی را که باقی مانده اند با آرامش و ارسال پیامک به تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا دعوت می‌کنیم.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری