صفیر گیلان؛سرپرست معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق گیلان گفت: مدت زمان این خاموشی‌های ۲ساعته است و برای کل استان اعمال شده و تبعیضی در اعمال آن به هیچ وجه وجود ندارد.

به گزارش صفیر گیلان؛علی اکبر جوهری سرپرست معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق گیلان به تشریح چگونگی اعمال جداول مدیریت اضطراری بار پرداخت.

وی تاکید کرد: با توجه شرایط ویژه سالجاری از جمله گرمای زودرس هوا، کاهش تولید برق در نیروگاه های برقابی و همچنین استخراج غیرمجاز رمزارزها توسط افراد سودجو شاهدعدم توازن در تولید و مصرف برق در کل کشور بودیم که این تفاوت در هفته جاری به ۱۱ هزار مگاوات رسید.

جوهری گفت: به منظور جلوگیری از فروپاشی و آسیب گسترده شبکه‌های برق ناگزیر به مدیریت اضطراری بار شدیم که جداول خاموشی در سطح کشور به طبع آن در شرکت توزیع برق استان تهیه و در سایت این شرکت بارگذاری شده است.

سرپرست معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت اظهار داشت: این جداول از پرتال شرکت به آدرس http://www.gilanpdc.ir و از طریق اپلیکیشن برق من در دسترس می‌باشد.

وی تصریح کرد: مدت زمان این خاموشی‌های ۲ساعته است و برای کل استان اعمال شده و تبعیضی در اعمال آن به هیچ وجه وجود ندارد.

جوهری افزود: از عموم شهروندان گیلانی به سبب مشکلات حادث شده عذرخواهی می‌کنیم و خواهشمندیم درصورت بروز خاموشی‌های نوبتی با ۱۲۱ تماس حاصل نکنند تا این شماره برای مشترکینی که دچار مشکل شده‌اند در دسترس بماند.

وی گفت: مردم استان می‌توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله: تنظیم درجه ترموستات کولر روی ۲۵ درجه سانتیگراد، سرویس به موقع تجهیزات سرمایشی، روشنایی و سایر تجهیزات برقی جهت استفاده بهینه، نصب سایبان روی کولرها به منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب، عدم استفاده از ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اتو و سایر وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف و بکارگیری آن در ساعات اولیه صبح (۶ صبح الی ۱۱)، استفاده بهینه و حداکثری از روشنایی طبیعی در روز؛ ضمن یاری رساندن به پایداری شبکه‌های برق، هزینه برق مصرفی خود را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهند.

جوهری در خاتمه تاکید کرد: به منظور جلوگیری از آسیب به لوازم برقی، مشترکین محترم حتما این لوازم را در زمان قطع برق از مدار خارج کنند.