مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش سیل آسای باران در رودبار، گفت: حدود ۵۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی شهرستان رودبار درگیر سیلاب و ریزش کوه و تجمع گل و لای شد.

به گزارش صفیر گیلان، با اشاره به عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در زمان بارش سیل آسای باران و وقوع سیلاب در محدوده شهرستان رودبار در شامگاه پنجشنبه، ۱۸ اسفند ماه، اظهار کرد: بارش شدید باران و وقوع سیلاب، منجر به ریزش سنگ و تجمع گل و لای در بخش وسیعی از سطح راه های مواصلاتی شهرستان رودبار شد.

وی افزود: بیش از ۵۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی شهرستان رودبار از جمله مقاطع زیادی از آزادراه رشت – قزوین و محورهای منجیل – لوشان(جاده قدیم)، منجیل – رودبار، رودبار – امامزاده هاشم(جاده قدیم)، منجیل – گیلوان و محورهای فرعی توتکابن – بره سر و لوشان – کلیشم درگیر سیلاب و ریزش کوه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه چندین اکیپ راهداری شامل راهداران و ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک بلافاصله با حضور در مقاطع تحت تاثیر سیلاب، نسبت به ریزش برداری، پاکسازی و بازگشایی راه ها اقدام کردند، گفت: عملیات ریزش برداری، پاکسازی و بازگشایی راه ها در بیش از ۳۰ مقطع از راه های مواصلاتی شهرستان رودبار انجام شد.

نیک فهم از اجرای عملیات راهداری توسط ۳۱ راهدار خبر داد و متذکر شد: تعداد ۱۷ دستگاه ماشین آلات(شامل ۱۵ دستگاه متعلق به راهداری و دو دستگاه متعلق به بخش خصوصی) در این عملیات حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تعداد چهار دستگاه خودروی آتش نشانی برای کمک به پاکسازی و شستشوی سطح راه ها در این عملیات مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: به غیر از محور پونل – خلخال که به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است، سایر راه های مواصلاتی و محورهای شریانی استان باز و ترافیک در آنها در جریان است.

مدیرکل راهداری گیلان همچنین از وقوع یک مورد تخریب کناره جاده ناشی از بارش باران در شهرستان فومن، محدوده ماکلوان – فومن(لارچشمه) خبر داد و اضافه کرد: تردد در این محور نیز با احتیاط در جریان است؛ اقدامات لازم انجام شده و و در حال برآورد خسارت جهت انجام عملیات راهداری هستیم.