صفیر گیلان؛مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان در رابطه با اقدامات انجام شده در آب بندان روستای دربند که در سیل اخیر آسیب دید، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛وحید خرمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب بندان روستای دربند حدود ۱۱ هکتار مساحت دارد و بیش از ۷۰ هکتار از اراضی شالیزاری همین روستا را مشروب می‌کند، اظهار کرد: در سیل اخیر بخش‌های زیادی از آب و روان آب‌های سطحی به این آب بندان مهم شهرستان آستارا سرازیر شد؛ به قدری که آب بندان قابلیت ذخیره آب را نداشت و آب از روی بازو سرازیر شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با اینکه به بازو خسارت‌هایی وارد شد ولی استحکام خود را از دست نداده و توانست در مقابل سیل دوام بیاورد، گفت: بخشی از حجم آب بندان با انباشت رسوب پر شد و کاهش حجم در ظاهر آب بندان هم مشهود است.

خرمی افزود: در اقدام اولیه برای اینکه بتوانیم آب بندان را نجات دهیم از فشاری که بر روی آن بود، تخلیه آب انجام شد و بخشی از بازو شکافته شد و با کمک دریچه‌ها، آب بندان به صورت کامل تخلیه شد و در حال حاضر با کمک ماشین آلات شهرستان از تمام ادارات از جمله راه‌آهن، بنیاد مسکن، راهداری و پیمانکاران آب منطقه‌ای کمک گرفتیم و توانستیم دیوار را امن کنیم و پس از اینکه خیالمان از استحکام دیوار راحت شد، ان شاءالله در سال جاری توسط جهاد کشاورزی برای لایروبی آب بندان هم اقدام خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به بارش شدید ۳۲۴ میلیمتری باران در شهرستان مرزی بندر آستارا و طغیان رودخانه ها و ورود آب به منازل و تخریب پل سیبلی و جاده های منطقه، خاطرنشان کرد: خسارات بررسی و با تامین اعتبارات، کارهای عمرانی آغاز خواهد شد.

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری