محسنی با اشاره به دپوی موقت زباله در محوطه آتش نشانی فومن و بیان مشکلات آن، بر این نکته تاکید کرد که شهرداری فومن باید ظرف ۴۸ ساعت ضمن تخلیه دپوی زباله که موجب اعتراض اهالی منطقه شده را جمع کند.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور اعضاء برگزار شد.
محمد رضا محسنی در این جلسه ضمن تعزیت به مناسبت در پیش بودن رحلت جانسوز امام خمینی (ره)، موضوع مدیریت پسماند را امری حائز اهمیت اعلام کرد و آمارهای شهرستان را رضایتبخش ندانست و خواستار جدیت و تلاش بیشتر متولیان در امر مدیریت پسماند شد.
محسنی با اشاره به دپوی موقت زباله در محوطه آتش نشانی فومن و بیان مشکلات آن، بر این نکته تاکید کرد که شهرداری فومن باید ظرف ۴۸ ساعت ضمن تخلیه دپوی زباله که موجب اعتراض اهالی منطقه شده، نسبت به جانمایی مکان جدیدی برای این کار اقدام و مکان آن را از مرکز شهر به طور دائم جابجا کند.
وی تاکید کرد: جلسه مدیریت پسماند به صورت پایش وضعیت و عملکرد متولیان برگزار می شود، بر لزوم تذکر کتبی برای متخلفان در حوزه سلامت و پسماند پرداخت و افزود: دپوی زباله در مرکز شهر یا تخلیه زباله در حاشیه رودخانه های شهرستان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

محسنی ضمن اعلام این که اداره حفاظت محیط زیست باید در تولید محتوا درخصوص فرهنگ سازی مدیریت پسماند فعالیت بیشتری داشته باشد، بر لزوم پیگیری شهرداران برای جمع آوری مناسب پسماند توسط شهرداری ها تاکید کرد و ضمن استقبال از اقدام شهرداری فومن برای استقرار ظرف هایی برای تفکیک پسماند، به لزوم توسعه و تسری این امر به سایر شهرهای شهرستان پرداخت.

فرماندار شهرستان با بیان این که آمار ۳ تا ۵ درصد تفکیک از مبدا پسماند در هر سه شهر شهرستان قابل پذیرش نیست، افزود: دهیاران نیز به همین ترتیب، ملزم به جمع آوری پسماند روستاها و انجام اقدامات لازم در این زمینه هستند زیرا مدیریت پسماند یکی از مهم ترین نمودهای عملکرد موفق دهیاران به ویژه در مسیرهای گردشگری است.

محسنی با ملزم کردن اداره محیط زیست شهرستان به ابتدا تذکر و سپس اقدام قانونی درخصوص موارد اهمال یا تخلف توسط ادارات، دستگاه های اجرایی و دهیاری ها، با اشاره به نزدیک بودن انتخابات، توجه تمام متولیان به مطالبات مردم و اهتمام در انجام وظیفه و جلوگیری از شکل گیری عوامل منجر به نارضایتی عمومی را مورد توجه قرار داد‌.

در این جلسه، رئیس شبکه بهداشت شهرستان گفت: پسماند عفونی تولید شده در شهرستان توسط شرکت لاهیج هفته ای سه بار جمع آوری و امحاء می شود. همچنین سرسوزن و ویال واکسن های کرونای مورد استفاده در شهرستان روزانه جمع آوری و جهت امحای بهداشتی به بیمارستان فومن ارسال می شود.