اختصاص/صفیر گیلان؛خلیل سندی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه فومن در محل دفتر اتاق اصناف شهرستان فومن ضمن تبریک روز خبرنگار، این شغل را هنری منحصر به فردخواند و گفت:خبرنگاران در ایام کرونا با حضور در سطح شهر کم و کاستی ها را به اطلاع مسئولان می رساندند  که این موضوع تاثیر به […]

اختصاص/صفیر گیلان؛خلیل سندی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه فومن در محل دفتر اتاق اصناف شهرستان فومن ضمن تبریک روز خبرنگار، این شغل را هنری منحصر به فردخواند و گفت:خبرنگاران در ایام کرونا با حضور در سطح شهر کم و کاستی ها را به اطلاع مسئولان می رساندند  که این موضوع تاثیر به سزایی در مدیریت کرونا داشت.

وی افزود:خبرنگاران شهرستان فومن با یک فراخوان در فضای مجازی و اطلاع رسانی در رسانه و دادن شماره حساب توانستند در شروع کرونا مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای خرید و توزیع ماسک از خیران  جمع آوری کنند.

سندی با اشاره به اینکه  انتقادات را به جان خریدارم گفت:با شیوع کرونا و کار بزرگی که رسانه ها داشتند ما  به این موضوع رسیدیم که حس کردیم کار خبرنگاری کار سخت و دشواری است.

سندی در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران با برنامه ریزی دقیق و همکاری با اتاق اصناف به توزیع ماسک بین شهروندان  در صف اول بودند اظهار داشت: فعالیت خبرنگاران فومن در ایام کرونا ستودنی است.

رییس اتاق اصناف فومن با بیان اینکه فومن از شهرستانی است که در ایام قرنطینه جهت کنترل شیوع کرونا کمترین میزان پلمپ واحد های صنفی را در استان کسب کرده است، افزود: رسانه های محلی با تبلیغات و انتشار اطلاعیه ها در فضای مجازی کمک شایانی انجام داده اند و اصناف نیز تمام پرتوکل ها را رعایت نمودند..

سندی خواستار شد تا فعالین رسانه ای شهرستان فومن مشکلات و انتقادات از اتاق اصناف را منتشر کرده و به عملکرد بهتر این مجموعه کمک کنند،  زیرا رسانه ها در اقتصاد به ویژه بازار بسیار تاثیر گذار هستند.

رییس اتاق اصناف فومن به موضوع گرانی مرغ در سطح شهرستان نسبت به قیمت مصوبه استان و شهرهای همجوار اشاره و افزود:نوشتن رسانه فومن باعث تشکیل دو جلسه  پی در پی برای موضوع گرانی مرغ شده و امروز ما شاهد کاهش قیمت مرغ هستیم.

وی از عدم برگزاری انتخابات ۹ اتحادیه اتاق اصناف در شهرستان فومن خبرداد و گفت: متاسفانه کم کاری های گذشته سبب شد با برگزار نشدن انتخابات این اتحادیه ها برای صدور پروانه مشاغل مربوطه با مشکلات زیادی روبه رو شویم.

خلیل سندی با بیان اینکه بعلت شیوع بیماری کرونا این انتخابات برگزار نخواهد شد، افزود: تلاش میکنیم در اینده ای نزدیک انتخابات این ۹ اتحادیه برگزار شود.

سندی در پاسخ به خبرنگاری که پرسیدند این روزها تا چشم کار می‌کند، شاهد برخی واحدهای صنفی مشابه در کنار یکدیگر هستیم؛ یکی از این واحدها  کلوچه پزان و دیگری بنگاه املاک است که وجب به وجب یک خیابان و در کنار یکدیگر قرار گرفته اند این در حالی است که نظارتی بر آنها وجود ندارد؟ گفت:در خصوص کلوچه پزان و رشد بی رویه آنها  اتاق اصناف تا امروز توانسته ۷۰ درصد کلوچه پزان را ساماندهی کنند و  افراد جدید برای پروانه کسب کلوچه پزی باید تست بدهند و این تست دو ماه اجرایی می شود.

وی افزود: ۵۰ درصد بهداشت مراکز و کلوچه پزان  و شالین این حرفه با اتاق اصناف است گفت:واحد صنفی که بهداشت را رعایت نکند مورد برخورد جدی قرار می گیرند

سندی گستردگی برخی صنوف را حاصل  عدم توانایی دولت مردان در اشتغال خواند و اظهار کرد: و این افتخاری است که اتاق اصناف  ۶۰ درصد اشتغال را در کشور دارد.

سندی از تغییرات و نو آوری جدید در  کیفیت و بسته بندی و ماندگاری کلوچه فومن خبر داد و گفت: کلوچه فومن به زودی  با طعم و کیفیت و بسته بندی جدید کام مردم و  مسافران و گردشگران  را شیرین خواهد کرد.

جلیل سندی عضو شورای شهر فومن نیز در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار از همراهی رسانه ها با اتاق اصناف و دیگر ادارات و مجموعه های شهرستان تقدیر نمود و وخواستار شد تا خبرنگاران و کانال های بری به بیان مشکلات شهرستان بیشتر بپردازند.

تنظیم؛زلیخا صفری