به گزارش صفیر گیلان؛فریبرز مرادی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در نشست کار گروه ترانزیت گفت: طی ۶ ماهه نخست سالجاری۵۵هزار و۵۹۸تن کالا ازاستان ترانزیت گردیده است که از این مقدار ۳۸هزار و۹۲۲ تن از مرز آستارا و۱۶هزار و۶۷۶ تن  از مرز انزلی ترانزیت شده است. این مقام مسئول افزود:طی این مدت۳۶هزار […]

به گزارش صفیر گیلان؛فریبرز مرادی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در نشست کار گروه ترانزیت گفت: طی ۶ ماهه نخست سالجاری۵۵هزار و۵۹۸تن کالا ازاستان ترانزیت گردیده است که از این مقدار ۳۸هزار و۹۲۲ تن از مرز آستارا و۱۶هزار و۶۷۶ تن  از مرز انزلی ترانزیت شده است.

این مقام مسئول افزود:طی این مدت۳۶هزار و ۴۹۳ تن  کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و۱۹هزار و ۱۰۵تن کالا از استان خارج گردیده که به ترتیب ترانزیت ورودی  استان۱ درصد افزایش و در ترانزیت خروجی ازاستان شاهد کاهش ۷۷درصدی می باشیم.

ایشان در ادامه آرد و چای را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یادشده  ذکر کردند.

وی سپس خاطر نشان نمود: در این مدت ۸۲هزار و۶۶۴تن کالا از مرز آستارا وارد کشور گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵درصد رشد داشته، عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در ۶ ماهه سالجاری نیز انواع تخته بوده است .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهار داشت: طی این مدت همچنین بالغ بر۳۳۶هزار تن کالا از این مرز صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۲۵درصد رشد داشته است، میوه و تره بار  نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در ۶ ماهه سالجاری بودند.

مرادی در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه۲۰۸دستگاه کامیون از مرز آستارا افزود: ۱۸هزار و ۷۵۱دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا  وارد و۱۸ هزار و ۶۸۳دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند. همچنین طی این مدت۸ دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۲ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت تردد ۶ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخته ،گفت: در ۶ ماهه نخست سالجاری با میانگین تردد روزانه۲۲۴نفر مسافر حدود۴۱هزار و ۷۵۵نفر مسافر از مرز آستارا تردد نموده اند که از این تعداد۲۱ هزار و ۴۹۹ نفر مسافر وارد و ۲۰هزار۳۰۶نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند