مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، ۶۳ هزار و ۸۲۳ تن از ترانزیت انجام شده از گیلان را از مرز آستارا و ۳۴ هزار و ۲۱۳ تن را از مرز انزلی دانست و گفت: ۱۱۷ هزار و ۴۸۱ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

صفیر گیلان؛فریبرز مرادی از ترانیت بالغ بر ۹۸ هزار تنی کالا از استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۹۸ هزار و ۳۶ تن کالا از استان ترانزیت شده است.

وی ۶۳ هزار و ۸۲۳ تن از ترانزیت انجام شده از گیلان را از مرز آستارا و ۳۴ هزار و ۲۱۳ تن را از مرز انزلی دانست و افزود: طی این مدت ۶۴ هزار و ۷۶۲ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۳۳ هزار و ۲۷۴ تن کالا از استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از افزایش هفت درصدی ترانزیت ورودی استان و کاهش ۷۵ درصدی ترانزیت خروجی از استان خبر داد و تصریح کرد: آرد و چای عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت مذکور هستند.

مرادی، با بیان اینکه ۱۱۷ هزار و ۴۸۱ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است، گفت: عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در ۱۰ ماهه سال جاری انواع تخته بوده است.

وی ادامه داد: طی این مدت همچنین بالغ بر ۶۸۱ هزار تن کالا از مرز آستارا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است. میوه و تره بار نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در ۱۰ ماهه سال جاری بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۴۵ دستگاه کامیون از مرز آستارا، یادآور شد: ۳۷ هزار و ۲۹۹ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۳۷ هزار و ۵۷۹ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده اند. همچنین طی مدت مذکور هشت دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و دو دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

وی به تشریح وضعیت تردد ۱۰ ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخت و خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری با میانگین تردد روزانه ۲۷۱ نفر مسافر حدود ۸۲ هزار و ۹۱۴ نفر مسافر از مرز آستارا تردد کرده اند که از این تعداد، ۴۲ هزار و ۴۳۷ نفر مسافر وارد و ۴۰ هزار و ۴۷۷ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.