فرمانده انتظامی فومن با بیان اینکه  ۱۵۳ واحد صنفی متخلف در ایام کرونا پلمپ شدگفت:در طرح انتظام بخشی در شهرستان علاوه بر عقب نشینی صنف کلوچه پزان از مسیر خیابانهای شهر از تذکر در خصوص کلوچه پزان خانم که با وضع نامتعارف و عدم رعایت قوانین و برخلاف شئونات اسلامی کار کنند را در شهرستان نیز در دستور قرار دادیم.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان فومن  با جمعی از اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی در سالن این فرماندهی برگزار شد.

سرهنگ  سرهنگ حمید رضا فیضی در این نشست ضمن تبریک به مناسبت رسیدن ماه ربیع الاول گفت؛ «پلیس هوشمند و امنیت پایدار» شعار امسال هفته نیروی انتظامی انتخاب شده و مراسمات این هفته متناسب با این شعار برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه ماموریت خطیر و تاثیرگذاری با قلم در بیان و انتقال مشکلات دارد که باید تلاش شود موجب تشویش اذهان عمومی نشود، افزود؛ نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود شهرستان به کار خواهد بست تا در ارتباط تنگاتنگ با خبرنگاران جهت انتقال این مشکلات حفظ خواهد کرد.

وی برخی اخبار و انتشارات خبری در فضای مجازی در شهرستان را در حوزه عملکرد این ارگان امنیتی غیر قابل قبول خواند و گفت: چنین اخباری باید ابتدا صحت و سقم آن بررسی شود تا اذهان عمومی را دچار تشویش نکند.

فرمانده انتظامی فومن حضور ماموران انتظامی را درسطح  شهرستان خوب خواند و گفت:جای ابهام دارد که چرا برخی خبرنگار به مسئولان برخی مشکلات را نسبت می دهند در حالی که  بری مشکلات ناشی از عدم فرهنگ سازی  است و رسانه موظف خوب بنویسید تا ذهن مردم خراب نشود بلکه فرهنگ سازی شود.

سرهنگ فیضی با اشاره به اینکه شهرستان فومن مسافر پذیر است و بالغ بر ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگران در روز های تعطیل در شهرستان تردد دارند گفت:این مسافران در کوچه و خیابان ۱۰۰ ساله تردد دارند

فرماندهی نیروی انتظامی فومن گفت؛ در ۶ماه اول سال جاری ۴۱کیلوگرم انواع مواد مخدر درسطح شهرستان فومن کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۲۳درصدی داشته گفت: همچنین سلاح شکاری غیر مجاز ۴۴ قبضه کشف و  ضبط  شده است.

وی در ادامه از افزایش ۸۸ درصد کشف سرقت در شهرستان خبر داد افزود؛ ۲۰۵ نفر از سارقین این شهرستان دستگیر و ۵۲۰ فقره سرقت نیز کشف شده است.

سرهنگ فیضی با اشاره به اینکه ۱۳دستگاه خودروی سرقتی ، ۵دستگاه موتور سیکلت  مسروقه کشف و۱۱۰دستگاه موتور سیکلت  مزاحم نیز  نیز به پارکینگ انتقال داده  شده است ، اظهار داشت؛۵۶۸نفر از خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فومن دستگیر شده اند.

فرماندهی نیروی انتظامی با بیان اینکه سرگردانی احشام در سطح مزارع امکان وقوع سرقت این احشام را بالا می برد، گفت؛ از صاحبین احشام درخواست می شود موارد ایمنی لازم را به کار گیرند و احشام را پلاک کوبی کنند.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش تصادفات خسارتی در سطح شهرستان بوده ایم، تصریح کرد؛ کاهش ۱۴درصدی تصادفات درون شهری صورت گرفته است اما در برون شهری با افزایش فوتی مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی فومن با بیان اینکه  ۱۵۳ واحد صنفی متخلف در ایام کرونا پلمپ شدگفت:در طرح انتظام بخشی در شهرستان علاوه بر عقب نشینی صنف کلوچه پزان از مسیر خیابانهای شهر از تذکر در خصوص کلوچه پزان خانم که با وضع نامتعارف و عدم رعایت قوانین و برخلاف شئونات اسلامی کار کنند را در شهرستان نیز در دستور قرار دادیم.

سرهنگ فیضی  در خصوص دور برگردان و جدا کننده خیابان امام در مسیر چهار راه معلم گفت: نصب دوربین  در این مکان برای کار پلیس است و لی جدا کننده باید باشد تا کار خودش را انجام دهد زیرا این مسیر حادثه خیز است و در جوار ستاد فرماندهی می باشد.

وی از ۹ هزار ۲۸۹ تماس شهروندان با  پلیس در شهرستان خبر داد و گفت: ۲۰۵ تماس شهروند از  عملکرد بچه ها که رضایتمندی ۸۵ درصدی مردم را داشته  در این سازمان نیز از دیگر دستاورد نیروی انتظامی است

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری
  • منبع خبر : صفیر گیلان