رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر ترویج فرهنگ درختکاری و حراست از منابع طبیعی گفت: ترویج فرهنگ درختکاری باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛صالح محمدی عصر شنبه در جلسه استقبال از جشن ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی گیلان، اظهار کرد: نسبت به حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها مسئولیت اجتماعی و انسانی داریم.

وی با اشاره به نقش حیاتی منابع طبیعی، خاک و جنگل‌ها در زندگی بشر افزود: بشر برای ادامه حیات نیاز مبرم به منابع طبیعی و جنگل‌ها دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به درهم آمیختگی فرهنگ حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها با معارف دینی بیان کرد: حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها در معارف دینی و اسلامی تاکید فراوان شده است.

محمدی با بیان اینکه جهاد کشاورزی نسبت به حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها دغدغه‌مند است، گفت: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی دو خانواده دلسوز حراست از جنگل‌ها و طبیعت هستند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ درختکاری و حراست از منابع طبیعی افزود: ترویج فرهنگ درختکاری باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه همه ما نقش تکلیف محوری در قبال جنگل‌ها و منابع طبیعی داریم، گفت: اهمیت حیات بخشی جنگل‌ها باید به درک اجتماعی تبدیل شود.

محمدی با اشاره به کاشت ۳۲ میلیون نهال در طول چهار سال توسط جهاد کشاورزی، اضافه کرد: قرار است که هر سال ۸ میلیون درخت توسط جهاد کشاورزی کاشته شود.