رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون مجموعا ۹۴۲ هزار و ۵۰۰ دز واکسن در شهرستان تزریق شده، گفت: در آمار بستری‌های کرونایی از تعداد ۱۸۳ بستری هفته گذشته به تعداد ۲۰۵ بستری در امروز رسیده‌ایم که شاهد افزایش ۱۲ درصدی بستری‌های کرونایی در سطح شهرستان هستیم و این بیانگر عادی انگاری‌ها در سطح شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ علی فتح‌اللهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: از کادر درمان و همه دستگاه‌های متولی در امر واکسیناسیون تشکر و قدردانی می‌کنیم؛ در حال حاضر ۷۵ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان مشغول انجام واکسیناسیون می‌باشند که از این تعداد ۱۳ مرکز تزریق واکسن به صورت اداری و صنفی است و مابقی در اختیار عموم مردم است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون مجموعا ۹۴۲ هزار و ۵۰۰ دز واکسن در شهرستان تزریق شده، افزود: از این تعداد ۶۳۷ هزار عدد دز اول و ۳۰۵ هزار و ۵۰۰ عدد دز دوم واکسن در سطح شهرستان تزریق شده است. در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال به بالا، شاهد تزریق ۸۳ درصدی دز یک و ۴۰ درصدی دز دوم در سطح شهرستان هستیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: در تزریق واکسن اگر همراهی و همکاری اقشار مختلف اداری و سازمانی، بسیج و سپاه نبود، یقینا کنترل این ویروس با وجود تلاش‌های فراوان کادر درمان، قابل کنترل نبود. با اینکه سفرها در موج اخیر به نسبت سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت ولی خوشبختانه در بحث فراگیری و آمار فوتی‌ها نگرانی قبل وجود نداشت و این نشاندهنده اثربخشی واکسن‌هاست.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون عمومی، ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۵ درصد رسیده که به نسبت به هفته گذشته کاهش داشته‌ایم و قطعا عادی انگاری‌های دوباره، مشکلات فراوانی را ایجاد خواهند کرد.

فتح‌اللهی بیان کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد دولت سیزدهم از نظر بحث مدیریتی در کنترل کرونا نگاه‌ متفاوت‌تری دارد، در ستاد ملی کرونا که هفته جاری برگزار شد، بحث مدیریت هوشمند مطرح گردید با تصویب مدیریت هوشمند در اعمال محدودیت‌های مشاغل و رنگبندی‌ها بازنگری صورت می‌گیرد.

فرماندار شهرستان رشت روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دز واکسن در شهرستان رشت تزریق می‌شود، گفت: از دو هفته‌ آتی سیر نزولی تزریق دز اول و سیر صعودی تزریق دز دوم را شاهد خواهیم بود که نویدبخش اتفاقات خوبی خواهیم بود که این امر نیازمند برنامه ریزی و نظم در مراجعه به پایگاه‌ها دارد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه از مجموع ۶۵ هزار و ۵۱۳ دانش‌آموز  بالای ۱۲ سال شهرستان، تا به امروز ۴۷ هزار و ۲۴۰ دانش‌آموز واکسینه شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به آمار بالا در این رابطه ۷۲ درصد تزریق واکسن را به دانش‌آموزان داشته‌ایم.

وی در خصوص آمار مربوط به واکسیناسیون معلمین خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۹۲ درصد از معلمین شاغل در مدارس دولتی و ۸۰ درصد از معلمین شاغل در مدارس غیر دولتی واکسن خود را دریافت نموده‌اند.

فتح‌اللهی گفت: در آمار بستری‌های کرونایی از تعداد ۱۸۳ بستری هفته گذشته به تعداد ۲۰۵ بستری در امروز رسیده‌ایم که شاهد افزایش ۱۲ درصدی بستری‌های کرونایی در سطح شهرستان هستیم و این بیانگر عادی انگاری‌ها در سطح شهرستان است.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: استقبال خوب مردم با فرهنگ شهرستان رشت از روند واکسیناسیون موجب شده تا دغدغه مقاومت عده‌ای در برابر تزریق واکسن را در این شهرستان نداشته باشیم و به امید خدا در هفته آتی افتخار گذر از تزریق یک میلیون واکسن در سطح شهرستان، نصیب مردم نجیب خواهد شد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به تامین واکسن برکت افزود: دز یک واکسن برکت با استقبال خوب مردم مواجه شده و روند تزریق دز یک این واکسن از هفته اخیر آغاز شده و این روند تا زمان تامین واکسن ادامه دارد.

وی یادآور شد: در هفته گذشته تعداد ۲۱۲۳ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۱۱۹ اخطار و تعداد ۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.