به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت حسین مرادی، رضا طاهری، سید مجتبی خدمت بین دانا و رحیم شوقی چهار نفری هستند که شورای شهر رشت قرار است از بین آنها یک نفر را به عنوان شهردار رشت انتخاب کند.

اختصاصی/ صفیر گیلان؛هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورای شهر رشت در راستای انتخاب شهردار برگزار شد‌ .

واثق کارگر نیا در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت؛ثبت صنایع دستی در رشت یکی از افتخارات دیگر برای شهر رشت است که با حضور کارشناسان در حال بررسی است.

کارگر نیا ثبت صنایع دستی و برند های شهر رشت را در راستای احیای هنر صنایع دستی زنان و مردان شهر بسیار ارزشمند خواند و گفت؛در کل ایران در ۱۴ شهر صنایع دستی ثبت شدند که در گیلان بیش از ۷ نوع صنایع دستی به ثبت رسیده است.

کار گرنیا با بیان اینکه شهرهایی که در صنایع دستی ثبت شدند  تک رشته ای بودند در حالی که رشت در حوزه رشتی دوزی،معرق،منبت کاری،سفال و سرامیک و خراطی می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از انتخاب ۴ گزینه نهایی برای انتخاب شهردار رشت خبر داد و بیان کرد: پس از بررسی‌های به عمل آمده «حسین مرادی»، «رضا طاهری»، «سید مجتبی خدمت بین دانا» و «رحیم شوقی» برای تصدی کرسی شهرداری رشت انتخاب شدند.

کارگرنیا با بیان اینکه شورای ششم در انتخاب شهردار با دقت فراوان عمل خواهد کرد، گفت: یکی از این ۴ گزینه نهایی، لباس مدیریت شهری رشت را به تن خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای زمان ارائه برنامه توسط ۴ نامزد، قرعه‌کشی انجام شد و در نهایت پس از انجام قرعه‌کشی «حسین مرادی» و «رضا طاهری» امروز چهارشنبه با حضور در صحن شورا به ارائه برنامه‌هایشان می‌پردازند و فرصت برای ارائه برنامه توسط «رحیم شوقی» و «سید مجتبی خدمت بین دانا» برای شنبه آینده در نظر گرفته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مؤلفه‌های انتخاب شهردار، بیان کرد: با توجه به تجربه تلخ گذشته، دنبال انتخاب اصلح برای مدیریت شهری رشت هستیم.

واثق کارگرنیا ادامه داد: تعهد، تخصص، تجربه مدیریت، اخلاق، اخلاص و پاک دستی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای ششم برای انتخاب شهردار است.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت حسین مرادی، رضا طاهری، سید مجتبی خدمت بین دانا و رحیم شوقی چهار نفری هستند که شورای شهر رشت قرار است از بین آنها یک نفر را به عنوان شهردار رشت انتخاب کند.

در این بین دو گزینه یعنی حسین مرادی و رضا طاهری غیربومی هستند که هیچ کدام از آنها تجربه حضور در شهرداری شهر بزرگی چون رشت را در کارنامه ندارند.

حسین مرادی اهل اصفهان است و در صحن شورا خود را دانش آموخته دکتری عمران از دانشگاه صنعتی شریف معرفی نمود و در سابقه کاری خود شهردار منطقه ۲۲ تهران را آورده است. مرادی در آبان ماه سال ۹۶ و در دوره ای که مدیرکل امور مناطق شهرداری تهران بود با اکثریت آرا به عنوان شهردار همدان انتخاب می شود اما کمتر از یک ماه بعد و درحالی که هنوز خبری از صدور حکم او توسط وزارت کشور نبوده به دلیل بیماری همسر از حضور در شهرداری همدان انصراف می دهد تا حتی یک روز حضور در شهرداری همدان را تجربه نکند.

رضا طاهری نیز قزوینی است و  در صحن شورا اعلام کرد که دارای مدرک دکتری مدیریت DBA، کارشناسی ارشد عمران سازه و کارشناسی عمران و مهندسی مکانیک است.

در سابقه کاری او مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین، مدیرعامل باشگاه فرهنگی هنری شهرداری(کاسپین)، رئیس هیت مدیره شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین، شهردار شهرهای کوچک آوج و سگزآباد با حدود ۵ هزار نفر جمعیت، شهردار بیدستان با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت، معاون خدمات شهری و عمرانی شهرداری اقبالیه، رئیس اداره ورزش و جوانان تاکستان بوده است.

طاهری همچنین بهمن ماه ۹۷ حضور در دولت تدبیر و امید را تجربه کرد و به عنوان فرماندار شهرستان تاکستان منصوب و معرفی شد تا به نوعی بزرگترین مسئولیت عمر دوران کاری خود را تجربه کند.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری