رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان سرانه مدارس استثنایی را بسیار بالا خواند و گفت: هر دانش آموز استثنایی هزینه آموزشی ۱۰ تا ۱۵ برابری دانش آموزان مدارس عادی را دارد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فومن به ریاست فکور فرماندار شهرستان و با حضور بهروزی فر نماینده شهرستان، رقیه کریمی لیچاهی  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و ایوب بیتا رئیس آموزش و پرورش فومن  و مدیران و دبیران شورا،شهرداران و شوراهای شهر و بخشداران برگزار شد.

 

در این جلسه بیتا رئیس آموزش و پرورش فومن ضمن عرض خیر مقدم خدمت میهمانان گفت: ما در سال تحصیلی جدید  جشن کلاس اولی ها را  با حضور ۸۸۰ دانش آموز داشتیم.

وی از برگزاری نماز جماعت در مدارس با حضور مبلغین اداره تبلیغات گفت:در بحث تجهیزات مدارس شهرستان نیازمند نگاه ویژه اداره کل نوسازی است .

وی به مصوبات جلسه گذشته اشاره و افزود: سه مصوبه شامل نصب ساند جلوی درب آموزش و پرورش که شهرداری باید انجام میداد و شن ریزی جلوی درب هنرستان کار و دانش  که در بارندگی و آبگیری معابر تردد دانش آموز  سخت است و نیز طرح شهید سلیمانی  در راستای خریداری چمن زمین فوتبال  و بستر سازی توسط شهرداری انجام نشد.

تغییر نام مدرسه‌ای درفومن به نام معلم شهید ابراهیم جعفری

رئیس آموزش و پرورش شهرستان فومن  مهمترین دستور جلسه امروز را تعیین نرخ شهریه مدارس  دوره اول متوسطه ،نمونه دولتی،شبانه روزی امام رضا(ع)،جامعه یاوری (۱)،نمونه دولتی و شبانه روزی امام جعفر صادق (ع،مدارس بزرگسالان ابن سینا و صدیقه کبری(س) برای هر واحد و درس حضوری در سال تحصیلی ۱۴۰۱ الی ۱۴۰۲ اعلام نمود و گفت: شناسایی نو آموزان بدو ورود به پیش دبستانی با همکاری ثبت احوال شهرستان نیز از دستورات جلسه امروز است.

ایوب بیتا از تغییر نام دبیرستان سمیه فومن به خیر ساز محمد حسن ساداتی خبر داد و گفت: تغییر نام مدرسه تقوی سنگ بیجار  به دبستان شهید ابراهیم جعفری بوئینی اولین معلم شهید استان نیز از مصوبات جلسه امروز بود.

رئیس آموزش و پرورش فومن همچنین از پیگیری نرخ سرویس حمل و نقل دانش آموزی  و پیگیری تخصیص اعتبار برای ایاب و ذهاب سرویس دانش آموزان مدارس استثنایی و تجهیزات کمک آموزشی خبر داد و گفت: نرخ سرویس مدارس بر حسب کیلومتر نرخ گذاری می شود.

بیتا از افزایش هزینه تدریس در مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی ۵ درصدی خبر داد و گفت: در مدارس بزرگسلان این به ۱۰ درصد و دروس غیر حضوری ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

 متولی ترافیک شهرستار  خواستار تعیین نرخ نهایی سرویس مدارس شد

رئیس پلیس راهور شهرستان فومن در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت:مصوبات جلسه گذشته  در خصوص سرویس حمل و نقل دانش آموزان که در شهریور برگزار شد هنوز اجرایی نشده گفت:بنده بعنوان متولی ترافیک شهرستان باید پاسخگوی فراجا باشم زیرا این امر برای فراجا بسیار مهم و حساسیت زا است.

وی به تصادف روز پنجشنبه شهرستان فومن که سه کشته در مغازه کلوچه پزی بر جا گذاشت اشاره و افزود: خدا نکند برای دانش آموزی در حین تردد در مسیر مدرسه اتفاقی بیافتد  زیرا ماشین سرویس مدارس و راننده نظارتش با بنده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان فومن گفت: من امروز هیچ نظری ندارم چون نمی دانم کی کارت برای سرویس مدارس صادر می شود.

 

 کودکان مدارس استثنایی مظلومترین کودکان

رقیه کریمی لیچاهی  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان تقدیر نمود و گفت: بچه های استثنایی بچه های ما هستند و من در سابقه بیش از ۳۰ ساله ام با این بچه ها بزرگ شدم و به خوبی روحیات آنها را می شناسم.

وی کودکان مدارس استثنایی را محرومترین و مظلومترین ها خواند و گفت: ما در این مدارس کودکان نابینا و ناشنوا،اوتیسم،چند معلولیت و … داریک که بعضی از آنها از بدو تولد پذیرش می شوند.

کریمی تعداد مدارس استثنایی شهرستان فومن را شامل دو مدرسه شهید اصغری و مدرسه تلاش خواند و گفت: ما در مدرسه شهید اصغری ۷۰ دانش آموز و در مدرسه تلاش ۴۰ دانش آموز را تحت مراقبت با ۲۷ پرسنل داریم.

سرانه فضای آموزشی دانش آموز استثنایی در گیلان ۱۰ تا ۱۵ برابر بالاتر از دانش آموزان عادی

  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان تاکید کرد؛ کودکان استثنایی نیازمند توجه ویژه هستند که باید کار برای آنها با نگاه ویژه و خاص انجام شود.

وی خانواده کودکان استثنایی را کم برخوردار خواند و گفت: مسافت راه برای این کودکان که از روستاها به مرکز شهرستان می آیند زیاد است و ما توان دایر نمودن چندین مدرسه را نداریم.

کریمی افزود: دوری مسافت راه برا ی ما در شهرستان فومن یالانه هزینه سرویس بالای ۳۸ میلونی را رقم می زند که در این راستا نیازمند نگاه ارگانهای مختلف هستیم.

وی  سرویس مدرسه برای کودکان استثنایی را حائز اهمیت خواند و گفت: اگر سرویس نباشد این کودکان ترک تحصیل می کنند پس خواهشم اینکه همه کمک کنیم تا این کودکان درس بخوانند و به مدرسه بروند.

  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان سرانه مدارس استثنایی را بسیار بالا خواند و گفت: هر دانش آموز استثنایی هزینه آموزشی ۱۰ تا ۱۵ برابری دانش آموزان مدارس عادی را دارد.

کریمی فضای آموزش استثنایی را در هر کلاس ۳۰ متر مربع خواند و گفت: این فضا برای ۶ دانش آموز طراحی شده است.

کریمی از کسب رتبه دانش آموزان استثنایی گیلان در تربیت بدنی و ورزش خبر داد و گفت: توانمندی این کودکان در یادگیری با ورزش  چند برابر می شود.

 

 بمباران دشمن علیه دانش آموزان با جهاد تبیین معلم خنثی شود

خلیل بهروزی فر نماینده شهرستان فومن در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان، اموزش و پرورش را با جایگاه خاص خواند و گفت: ما در سطح ملی مدیرانی که داریم حاصل تلاش و اموزش معلمان فداکار هستند.

وی افزود: معلمی شغل انبیاء است و معلمان با تعلیم و تربیت در مسیر صحیح جامعه آباد را رقم و آموزش و پرورش جامعه را سر پا نگه می دارد.

بهروزی فر کار فکری و فرهنگی را برای دانش آموزان مهم خواند و گفت: مدرسه این سرمایه اجتماعی را به دانشگاه  و آموزش عالی تحویل می دهد.

نماینده فومن و شفت به بمباران تبلیغی دشمن بر مردم و نوجوانانو جوانان در این روزها اشاره و افزود: امروز دشمن برای ایجاد چنین مسائل و حوادث از بچه ها بهره می گیرد و این کار معلمان را سخت می کند.

وی خواستار شد تا معلمان جهاد تبیین را برای دانش آموزان در اولویت بگذارند  زیرا امروز این بچه ها در اختیار معلمان هستند.

بهروزی فر به فتوای رهبر فرزانه تحت عنوان جهاد تبیین که امری مهم تلقی شده اشاره و گفت: موسسات دولتی هم دنبال تعلیم و تربیت هستند و باید مورد توجه باشند.

 

۰

 

فضای اینترنت به جهت بهره گیری غلط دشمن  علیه جوانان  ما  مسدود می شود

فرماندار فومن نیز در این جلسه مدرسه را اولین نهاد رسمی خواند که بچه ها از آنجا  بعد از خانه اداب و رسوم را آموزش می بینند که البته آزادی عمل این نهاد با خانواده متفاوت است.

فکور نقش مدرسه را در تعلیم و تربیت کودکان نقش بسزایی خواند و گفت: از این نهاد باید به خوبی استفاده شود.

وی تاکید کرد تا نگاه به آموزش و پرورش نگاه هزینه ای نباشد  بلکه تولیدات این وزارت  در اداره کشور مهم است.

فرماندار فومن اموزش و پرورش را در حوزه مختلف صاحب کرسی و سرآمد خواند و افزود: این وزارتخانه حرف برای گفتن در مسائل فرهنگی و آموزشی و اجتماعی زیاد دارد .

وی به مسائل سیاسی روز اشاره و افزود: ما رفع این مسئله را از قشر فرهنگی مطالبه داریم و معلمان با جهاد تبیین جوانان را مستقل  پرورش دهند زیرا فرصت در دست دارند.

وی بحث زن را که این روزها مطرح شده  به جایگاه زن در گذشته نصبت داد و گفت: زن جایگاهش در گذشته کجا بود و امروز کجاست و آزادی در گذشته با آزادی امروز مقایسه شود  و یا بحث دیکتاتور  را در گذشته با امروز مقایسه کنیم ببینیم چه تفاوتی است.

فکور قطع اینترنت را یک بحث امنیتی خواند و گفت: امروز دشمن از اینترنت علیه ما استفاده می کند  و ما باید این فضا را روی دشمن ببندیم.

وی خواستار شد تا معلمان با بچه ها به ویژه دانش آموزان  دهه ۸۰ و ۹۰ حرف بزنند و  با آنها نشست برگزار کنند تا این موضوعات در غالب گفتمان مطرح و روشنگری شود.

 

امروز از نیمه کاره بودن سالن ورزشی هنرستان شهید خلیل حیدری و نیز معرفی و شناسایی دانش آموزان استثنایی و  رعایت پرتوکل بهداشتی در مدارس برای جلوگیری از شیوع آنفولانزا و نیز شن ریزی ورودی درب مدارس شهر و  کمک به دانش آموز کم بضاعت مطالبی در این جلسه مطرح شد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری