به گزارش صفیر گیلان؛بر این اساس در جریان مصوبه‌ای که روز شانزدهم اردیبهشت‌ماه امسال بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه نهایی شده از این پس کار پیگیری اجرایی پروژه ریلی قزوین – رشت – آستارا به جای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از سوی […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛بر این اساس در جریان مصوبه‌ای که روز شانزدهم اردیبهشت‌ماه امسال بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه نهایی شده از این پس کار پیگیری اجرایی پروژه ریلی قزوین – رشت – آستارا به جای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از سوی شرکت راه‌آهن پیگیری‌ خواهد شد.

علی اکبر مردی مدیرکل ساخت راه‌آهن منطقه ۲ کشور ساخت در گفت‌وگو با ایسنا،ضمن تایید این خبر اعلام کرد:جزئیات بیشتر این تصمیم پس از جلساتی که امروز برگزار خواهد شد منتشر میشود.

به گفته وی بحث تغییر و جابه‌جایی در اجرای این پروژه از پیش از عید مطرح بوده است.

مدیرکل منطقه ۲ راه‌آهن شرکت ساخت همچنین درباره آخرین وضعیت ساخت این پروژه نیز توضیح داد که بحث زیرسازی کار به گام پایانی خود رسیده و تنها ۱۰۰ متر از آن باقی مانده است و از این‌رو می‌توان انتظار داشت که به پایان رسیدن این عملیات ظرف امروز و فردا رسما اعلام شود.

به گفته مردی بارندگی‌های اخیر باعث شده بود متراژ باقی‌مانده از زیرسازی قدری با تاخیر انجام شود که با پیگیری‌های صورت گرفته این مرحله از کار رسما به پایان خواهد رسید .

وی درباره زمان تقریبی افتتاح پروژه نیز گفت:با توجه به بخش‌هایی از روسازی و همچنین نیازهایی که به بررسی ایمنی و کیفیت خط وجود دارد احتمالا کار در این مسیر تا شهریورماه ادامه پیدا کند،اما پس از آن مسیر ریلی قزوین به رشت رسما به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا،مسیر ریلی قزوین – رشت به عنوان یکی از پنج پروژه اولویت‌دار ریلی دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی وارد فاز اجرایی شد که تاکنون راه‌آهن شهرهای همدان و کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده و راه‌آهن رشت،ارومیه و خط دوم تبریز نیز در مراحل پایانی خود به سر میبرند.

پس از افتتاح این پروژه‌ها کار شرکت ساخت برای ساخت پروژه‌های ریلی بوشهر،سنندج و اردبیل با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.