اختصاصی صفیر گیلان/زلیخا صفری راسته کناری؛پروژه تقاطع غیر همسطح فومن از پروژه های مهم توسعه راه های استان و کشور است که علارغم پیگیری ها که در سال ۸۴ اغاز شد تا امروز همچنان در حسرت نگاه و اه مردم این شهرستان چون کوهی پر خاک مانده و جای تاسف را در ذهن […]

 

 

اختصاصی صفیر گیلان/زلیخا صفری راسته کناری؛پروژه تقاطع غیر همسطح فومن از پروژه های مهم توسعه راه های استان و کشور است که علارغم پیگیری ها که در سال ۸۴ اغاز شد تا امروز همچنان در حسرت نگاه و اه مردم این شهرستان چون کوهی پر خاک مانده و جای تاسف را در ذهن پیر و جوان و  کودکان  شهر طراحی کند.

در طی سالها از شروع  این پروژه  شاهد کش و قوسهای فراوان از طرف نماینده و مسئولان استان جهت اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح فومن بودیم .
از جمله در ۱۶ شهریور ۹۴نماینده شهرستان بر سر پل چادر زد و گفت: نه از وزیر سوال می کنم و نه استیضاح بلکه دفتر کارم را به روی پل منتقل و علارغم ممانعتها از طرف مسئولان حاضر از جمله خدادادی مدیر کل ساخت و توسعه راهها ی مناطق شمال غرب و نازک کار مدیر کل ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهر سازی ومهندس خاوری و دیگر مسئولان ..ایشان بر سر پل چادر زد تا فریاد ۱۱ سالگی شروع پروژه را به گوش همگان برساند.

اما این فریاد هم بی اثر ماند و ……
و بعد از ان در جلسات متعدد برخی مدیران کل حوزه راه سازی شمال غرب کشور تعطیلی پروژه غیر همسطح فومن را غیر موجه اعلام و تاکید کرده بودند تا پایان سال ۹۴ پروژه به اتمام رسد .
و فرمانداران شهرستان نیز در جلسات در این سال ها بارها این پروژه را سیاسی خوانده بودند نه عمرانی و گفته بودند که تقاطع غیر همسطح ورودی شهر فومن قصه پر غصه و با انتقادات همراه است.
و امروز علارغم اینکه این پروژه به جدیت به سوی سیاسی بازیها می رود و حرفهای زیادی در شهرستان فومن از این پروزه و تخریب ان و ساختن پل به طراحی و نقشه اولیه زده می شود هنوز هیچ حرکتی در این پل دیده نمی شود و نه از جایگاه در اطراف پل به خصوص مسافرانی که با اتوبوسهای اردبیل ،استار از تهران در فومن پیاده است و نه سایه بانی و نه فضایی که در شان مسافر باشد و مسافر مجبور در باران و آفتاب ساعاتی به انتظار بایستد .
تمامی مسئولان شهر از جمله امام جمعه شهرستان نیز این پروژه را از دغدغه مردم در این شهر اعلام نمود و تاکید کرد؛ که مسئولان بیت المال را بخاطر نگاه حزبی و جناحی به هدر ندهند زیرا برای این پروژه میلیاردی خرج شده است.

نماینده مردم فومن و شفت در خصوص تقاطع غیر همسطح فومن در هر برنامه و سخنرانی خود علارغم ا ینکه زحمات گذشتگان را نادیده نگرفته  و اعتقاد دارد که جانمایی  این پل و شکل این پل با توجه به موقعیت جقرافیایی  و فرهنگ و اعتقادات و زیبایی شهر و … نامناسب است چون پل ورودی شهر پیشانی ورودی شهر است .
و حال اینکه فارغ از بحث های تکراری نمایندگان فومن آن چه جالب است این نکته است که از دوره ششم این پل محلی برای تبلیغات انتخاباتی بوده ولی قرار نیست به سرانجامی برسد.

مردم فومن از دوره ششم همچنان منتظرند که این پل به پایان برسد ولی اقدام نهایی انجام نمی شود. می توان با این همه معطلی در ساخت این پل که قرار بود زمانی پروژه اتصال بندرعباس به بندر آستارا باشد چه چیزی گفت جزء اینکه نتیجه ناکارآمدی همه نمایندگان شهر را نشان می دهد. یعنی ۴ نماینده آمده اند و رفته اند و هرکس حرف خود را زده است ولی نه این پروژه به اتمام رسیده است و نه پروژه تخریب شده است. تنها  پل مانده و مطالبات پیمانکاران که معلوم نیست از کجا و چگونه پرداخت خواهد شد.

و اگر بگویم که حضور مردم در شهرستان فومن در انتخابات نمایندگی  صد در صد بوده به  گزافه نگفتم.

وحال اینکه شاید نمایندگان عزیز در این سالها وقتی دیدند که بارشان از پل گذشت بی خیال پل شدند و مردم را با کوله باری از کوه و خاک و کلوخ تنها گذاشتند و شاید انتخاباتی دیگر و نماینده دیگر که از حوزه عمران و شهرسازی باشد بتواند پروژه را  به دستان پرتوانش به پایان برساند!!!!!

photo_2017-12-07_22-57-26

photo_2017-12-07_22-57-37

 

و اما پل فومن سر از وقف در آورد

و اما با همه ی مشکلاتی که این سالها چون سیلاب بزرگ بر ستون تقاطع غیر هم سطح فومن  که با بی مهری ها بنا نهاده شده می خورد و ستونش می لرزد  و علفهای هرز آن را به نی زاری تبدیل کرده  جالب اینجاست که بدانیم زمین این تقاطع غیر هم سطح زمین وقفی است و آن روز مسئولان کجا بودند.

در همایش یاوران وقف که در هفته های گذشته در شهر فومن برگزار شد در میان بیانات رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن در خصوص  وقف ونیات واقفان و اثرات آن و … مطالبی گفتند که گوشم را به سرعت نواخت و آن اشاره به زمین پل ورودی شهر فومن بود.

موضوع را با بررسی های مجدد چنین یافتم که در پی پیگیری های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن در دادگاه بدوی شهرستان و تجدید نظر استان شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با رای قطعی دادگاه تجدید نظر به پرداخت ۸/۱۰۷/۵۰۰/۰۰۰محکوم گردیده است .

و در این میان این مبلغ با اجرای حکم و و پیگیری دریافت و برای استفاده در جایی دیگر طبق نیات واقفین استفاده خواهد شد.

شایان ذکر است که این پل از روی زمین وقفی مرحوم میر جلالی در روستای سند گذشته است.

و حال مسئولان  اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح  را جدی بگیرید تا سر از جای دیگر و بار مشکلات دیگر…. و گزارشی دیگر!!!!!!!

/انتهای پیام

photo_2017-12-07_22-57-51