فرماندار صومعه سراگفت:سوق دادن اعتبارات به سوی روستاها علاوه بر درآمد روستائیان موجب تقویت اقتصادی شهرستان می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ نشست مدیر عامل پست بانک گیلان با سیدجلال سیدمحمدی فرماندار صومعه سرا در خصوص بررسی طرحهای درآمدزایی دهیاری‌های این شهرستان برگزار شد.

فرماندار صومعه سراگفت:سوق دادن اعتبارات به سوی روستاها علاوه بر درآمد روستائیان موجب تقویت اقتصادی شهرستان می شود.
سید جلال سید محمدی صبح امروز در نشست با مدیر عامل پست بانک گیلان که با موضوع بررسی طرحهای درآمد زایی دهیاری‌های این شهرستان برگزارشد، بابیان این مطلب اظهار داشت:ازویژگیهای برجسته پست بانک حضور فعال در همه نقاط مختلف و مراکز جمعیتی است که شعار و آرم آن به چشم می خورد.

وی افزود:این حضور نشان دهنده رویکرد حمایتی پست بانک، به عنوان یک خط مشی برایش مشخص شده که موجب جذب ارتباطات بیشتر وتبادلات مالی گسترده می شود.

فرماندار صومعه سرا در ادامه با اشاره به اینکه این مبادلات مالی شرایط را در جهت حمایت وجذب سرمایه گذاران و اجرای طرحهای عام المنفعه مختلف فراهم می کند خاطر نشان کرد: هم اکنون بسیاری از این طرحها در سطح استان و به تبع در شهرستان صومعه سرا در حال اجرا است.

سید محمدی اضافه کرد:رویکرد اخیر پست بانک واستانداری گیلان مبنی بر انعقاد تفاهم نامه با اداره کل روستایی وعشایری منجر به اجرای طرحهای حمایتی خوبی در حوزه دهیاری‌های شهرستان صومعه سرا در مدت کوتاه شده که انگیزه تعامل بیشتری را فراهم کرده است.

وی حمایت از طرحهای دهیاری‌ها جذب واستفاده از ظرفیت های روستاهارا یکی دیگر از رویکردهای خوب پست بانک گیلان در سطح شهرستان صومعه سرا برشمرد.

نماینده عالی دولت در صومعه سرا با بیان اینکه سرمایه گذاری پست بانک نباید فقط در دهیاریها وخرید تجهیزات وماشین آلات ختم شود خاطر نشان کرد: پست بانک می تواند با استفاده ازپتانسیل های روستاها و بناهایی مثل حمام های قدیمی وتبدیل آن به فروشگاه های بزرگ، استفاده از ظرفیت آبندانها در جهت ایجاد اشتغال در سطح روستاها گام بردارد.

سید محمدی افزود:سوق دادن اعتبارات در راستای ایجاد بازارچه جهت فروش محصولات سنتی وصنایع دستی روستائیان، اجرای چمن مصنوعی ومدیریت آن از سوی دهیاری‌ها، علاوه بر درآمدزایی برای روستاها موجب تقویت و رونق اقتصادی شهرستان شود.

وی درپایان ضمن تقدیر از مدیریت ومجموعه پست بانک گیلان تاکید کرد: انتظار داریم بااهتمام وحمایت بیشتر چند طرحی که اکنون در سطح شهرستان صومعه سرا در حال اجرا است تا در دهه مبارک فجر امسال مورد بهره برداری قرارگیرد.