صفیر گیلان؛چهار پست ۶۳/۲۰ کیلوولت حویق، سیارتالش، هشتپر و اسالم که در ساعات آغازین امروز به علت وزش شدید باد از مدار خارج شده بودند، در ساعت ۱۱:۳۰ امروز برقدار و در مدار قرار گرفتند.

به گزارش صفیر گیلان؛”محمدرضا حسن‌زاده” مجری طرح مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان و مسئول مرکز کنترل برق استان گیلان با اعلام این خبر گفت: با تلاش اکیپ های عملیاتی، ۴ پست ۶۳/۲۰ کیلوولت حویق، سیار تالش، هشتپر و اسالم که به علت وزش باد بی سابقه در استان گیلان از مدار خارج شده بودند، برقدار و در مدار قرار گرفتند.

وی افزود: علاوه بر برقدار شدن پست های برق، تمامی خطوط فشار قوی نیز برقدار و در مدار می باشند و شبکه برق گیلان در پایداری کامل می باشد. حسن زاده گفت: خط ۲۳۰ کیلوولت پونل- آستار تنها خط بی برق بود که در اسرع وقت برقدار و در مدار قرار گرفت. و برق هیچ مشترکی بخاطر خطوط و پست های انتقال و فوق توزیع برق قطع نمی باشد.

مجری طرح مدیریت بحران و پدافند غیر عامل گفت: انتظار می رود اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به پیگیری شاخه زنی درختان واقع در مسیر حریم خطوط از طریق شرکت برق منطقه ای گیلان اقدام عاجل نمایند تا شاهد وقوع حوادث مشابه در آینده نباشیم.