اختصاصی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/حجت الاسلام والمسلمین سید عبداله  هاشمی امام جمعه شهرستان شفت در خطبه نماز جمعه امروز این شهر ضمن دعوت نماز گذاران به تقوای الهی گفت:از مراکز تقوا تعظیم شعاعر الهی و مراسمات محرم ، شبهای محرم و،تاسوعا و عاشوراست. امام جمعه شهرستان شفت با بیان اینکه در این ایام به نواقص و […]

اختصاصی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/حجت الاسلام والمسلمین سید عبداله  هاشمی امام جمعه شهرستان شفت در خطبه نماز جمعه امروز این شهر ضمن دعوت نماز گذاران به تقوای الهی گفت:از مراکز تقوا تعظیم شعاعر الهی و مراسمات محرم ، شبهای محرم و،تاسوعا و عاشوراست.

امام جمعه شهرستان شفت با بیان اینکه در این ایام به نواقص و ایرادات خود بپردازیم افزود:نواقص دینی را کاهش و بندگی خدا را زیاد و در هیات ها سعی کنیم رعایت شئونات اسلامی را داشته باشیم.

وی تاکید کرد؛  در این روزها و ایام  از پوشیدن لباسهای نامناسب  پرهیز کنیم  زیرا صاحبان عزا اهل بیت هستند پس خود را در محضر خدا و اهل بیت ببینیم.

هاشمی از عزاداران حسینی در ایام محرم خواست به برنامه های محرم و تاسوعا و عاشورا محتوا بدهیم و با تمهیداتی که در شهرستان اندیشیده شده و ما شاهد تکرار برخی برنامه های سال گذشته نباشیم.

امام جمعه شفت خواستار اصلاح برخی حرکات در این ایام شد و اظهار کرد: برخی کارها در این ایام فرهنگ شده در حالی که فرهنگ نیست دسته جات ما را دعوت به دین و اصل دین بکنند.

وی خواستار برپایی و اقامه  نماز ظهر عاشورا  درحیاط  و خیابان  مساجد روستا و شهر شفت شد و گفت: این یعنی زنده نگهداشتن فرهنگ برپایی نماز ظهر عاشوراست.

هاشمی از مردم و مسئولان خواست تا با رعایت شئونات امنیت را برقرار و همه در ایجاد امنیت مشارکت کنند افزود:از مداحان  عزیز می خواهم  تا در روز عاشورا در زمان اذان همه بایستیم به نماز و راه حسین (ع) را ادامه تا از نماز گزاران واقعی باشیم.

ایشان ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورا گفت:شاهدت  یک ودعیه الهی است وخداوند چه حرکتی را از افراد دیده که این عنایت را به برخی داشته است.

وی غوغای شهادت شهید حججی در کشور و جهان  را عنایت خداوند خواند وافزود: عزت و عزیز بودن شهید حججی را خدا داد وگرنه این شهید نه مسئول نه مدیر نه آیت الله نه چهره شناخته شده در عالم سیاست و نه…بود .

امام جمعه شهرستان شفت گفت: خداوند به افرادی که از روحیه انقلابی  و اسلامی فاصله گرفتند کمک کند  تا تعلقات دنیا انسان را از مسیر خداوند  دور نکند و همه را به صرات مستقیم هدایت کند.

وی شهادترا که  هدیه الهی برای برگزیدگان است راهنمای راه دیگران خواند و گفت:سعی کنیم  تا راه صراط مستقیم را  توسط شهدا تشخیص دهیم .

امام جمعه شهرستان شفت ضمت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهدای دفاع مقدس و نیروی انتظامی و شهدای مدافع حرم  گفت:تمسک به عاشورا نیاز زمانه ماست.

وی از حضور زن غیر مسلمان توریست استرالیایی در تشییع شهید مدافع حرم  شهید حججی که صحنه بسیار جالب بود گفت:  این که این شهید سرش از تنش جدا شد و غریبانه و لب تشنه به شهادت رسید برگرفته از چه تاریخ و فرهنگی است.

هاشمی مایه نکبت بدبختی و فلاکت و ذلت  دانست زندگی انسانهایی را که تن به زندگی ذلت بار  بدهند.

هاشمی خواستار برجسته نمودن شعار توام با شعور سید الشهدا  در سیاست داخلی شد و گفت: این یعنی اشاره به افرادی که گرایش به غرب گرایی دارند و از برجام دیگر حرف می زنند .

وی برجام را برجای خواند و گفت: این برجام تحقق حقوق یک جانبه بوده و تماما نگاهشان به این بود که کاری و عملی  از ایران سر نزد اسمش را بزارن نقض برجام ولی طرف مقابل هر عملی را انجام دهد بازخواست نشود اینها واکاوئی شود.

وی از سرعت گرفتن توسعه موشکی خبر داد و گفت:نقشه دشمن امروز روشن و اشکار است پس همه ملت هوشیار باشند.